PdF:RJ2BP_FCS2 Fonetická cvičení 2 - Informace o předmětu
RJ2BP_FCS2 Fonetická cvičení 2
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Irina Hobzová (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RJ2BP_FCS2/01: Po 13:00–13:45 učebna 53, I. Hobzová
RJ2BP_FCS2/02: St 13:55–14:40 učebna 60, I. Hobzová
RJ2BP_FCS2/03: St 16:40–17:25 učebna 6, I. Hobzová - Předpoklady
- Zvládnutí účiva předmětu RJ2BP_FCS1.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Procvičování ruské intonace pomocí krátkých textů, procvičování výslovnosti prostřednictvím jednotlivých hlásek a básní. Opakování transkripce. Intonační konstrukce (IK-1 - IK-7).
- Osnova
- 1. Nácvik výslovnosti měkkých souhlásek. 2. IK - 1. Intonace oznamovací věty. 3. IK - 2. Doplňovací otázka. 4. IK - 3. Otázka zjišťovací. 5. Intonace věty rozvité a souvětí. 6. Intonace jednoúsekových a mnohoúsekových vět. 7. IK - 4. Otázka s výzvou, vyjádření údivu, výčet. 8. Intonace různých typů tázacích vět. 9. IK - 5. Intonační prostředky vyjádření stupňů kvality a množství.10. IK - 6. Vyjádení pozitivního vztahu k předmětu.11. IK - 7. Vyjádření negativního vztahu k předmětu.12. Transkripce věty.
- Literatura
- povinná literatura
- LÍZALOVÁ, L. Upražněnija po fonetike sovremennogo russkogo jazyka. Brno, 1991
- doporučená literatura
- LEBEDEVA, Julija Georgijevna. Učites' govorit' pravil'no : (posobije po fonetike russkogo jazyka). Učebnoje izd. Moskva: Vysšaja škola, 1986, 110 s. info
- BRYZGUNOVA, Jelena Andrejevna. Zvuki i intonacija russkoj reči. Moskva: Russkij jazyk, 1981. info
- OLIVERIUS, Zdeněk F. Fonetika russkogo jazyka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1974, 161 s. info
- ROMPORTL, Milan. Stručná fonetika ruštiny. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1973, 175 s. info
- neurčeno
- VYČICHLOVÁ, E. a kol. Korektivní kurz ruské výslovnosti. 2. vyd. – Plzeň : Západočeská univerzita, 2004. 107 s. 80-7043-310-8.
- GORBAČEVIČ, K. Slovar trudnostej sovremennogo russkogo jazyka. Moskva : Izdatělstvo „Norint“, 2003. 512 s. 5-7711-0160-5.
- Náhradní obsah: Náhradní obsah: I.L. Muchanov. Posobije po intonacii dlja inostrannych studntov-fililogov. Izd. Russkij jazyk. Moskva, 1989.
- Procvičování ruské výslovnosti : http://svp.muni.cz/ukazat.php?docId=469
- Procvičování ruského přízvuku: http://svp.muni.cz/ukazat.php?docId=75
- LEBEDEVA, Julija Georgijevna. Zvuki, udarenije, intonacija : učebnoje posobije po fonetike russkogo jazyka dlja inostrancev. Moskva: Russkij jazyk, 1975. info
- Výukové metody
- Aktivní práce v semináři, plnění zadaných úkolů, doporučuje se čtení a poslech v ruském jazyce, nácvik správné výslovnosti.
- Metody hodnocení
- Povinná účast v semináři 80%.Zápočet se skládá z písemné a ústní části. Písemná část - test ( transkripce, intonační konstrukce).Ústní část - čtení krátkých textů, přednes básní. Hodnotí se správná výslovnost a intonace.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Doporučuji každodenní čtení a poslech v ruštině. Jen takovým způsobem si zdokonalíte svou ruskou výslovnost a intonaci. To Vám pomůže ve studiu dalších předmětů, které jsou vyučovány v ruském jazyce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/RJ2BP_FCS2