PdF:RJ2BP_JSS4 Jazykový seminář 4 - Informace o předmětu
RJ2BP_JSS4 Jazykový seminář 4
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Kyselová - Rozvrh
- Po 9:45–10:30 učebna 62, Po 10:40–11:25 učebna 2
- Předpoklady
- Znalost ruského jazyka alespoň na úrovni 2. ročníku.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubení a procvičení vědomostí z praktických jazykových cvičení. Dále pak nácvik ústního i písemného projevu, gramatických a komunikativních dovedností. Hlavní důraz předmětu je kladen na rozvíjení komunikativních dovedností na základě dialogu, besed a diskusí v rámci aktuálních konverzačních témat. Zásadní složkou předmětu je zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení při práci s texty a aktuálními periodiky.
- Osnova
- Základní konverzační témata:
- 1. Doprava. Jaké dopravní prostředky používám každý den?
- 2. Slovesa pohybu v ruštině. Časování. Použití.
- 3. Letecká doprava - vlastní zkušenosti, charakteristika, rozdíly použití v Rusku a u nás.
- Literatura
- GLAZUNOVA, O.I. Davajtě govoriť po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
- NEKOLOVÁ, V. a kol. Ruština nejen pro samouky. Praha: Leda, 2002. 536 s. ISBN 80-85927-96-9.
- STAROVOJTOVA, I.A. Russkij jazyk kak inostrannyj. Nauka: Moskva, 2007. ISBN 978-5-02-033112-9.
- TALICKÁ, J. KORYČÁNKOVÁ, S. Russkaja reč. Scenarii neprinuždennogo obščenija. Díl I. Brno: MU, 1994, 1996.
- Ruská aktuální periodika, Internet.
- Výukové metody
- Seminář. Aktivní účast při výuce, plnění zadaných domácích úkolů. Studenti čtou texty v ruském jazyce. Důraz je kladen na výslovnost a intonaci.
- Metody hodnocení
- Seminář. Docházka 90% (toleruje se 1 neúčast). Docházka je povinná i pro ty studenty, kteří mají předmět zapsaný jako opakovaný.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Předmět rozvíjí jazykové a komunikační schopnosti. Je třeba přistupovat k výuce aktivně.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/RJ2BP_JSS4