PdF:SPLBP_SPR Symptomatické poruchy řeči - Informace o předmětu
SPLBP_SPR Symptomatické poruchy řeči
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D. - Předpoklady
- Předmět je určen studentům speciální pedagogiky - studijní obor Komunikační techniky
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Cíle předmětu
- Na konci kurzu bude student ovládat problematiku symptomatických poruch řeči; jejich etiologie, klasifikace; symptomatické poruchy řeči u dětí s poruchami hybnosti, řeč u dětí s dětskou mozkovou obrnou, vývoj řeči u dětí s DMO, logopedická interence, zásady při rozvíjení hybnosti a řeči u dětí s DMO; současné terapeutické postupy na základě reflexnosti užívané při rozvíjení hybnosti a řeči; řeč s těžkým sluchovým a zrakovým postižením; symptomatické poruchy řeči u mentálně retardovaných, faktory ovlivňující vývoj řeči u mentálně retardovaných dětí, specifika logopedická intervence;kombinovaná postižení.
- Osnova
- Symptomatické poruchy řeči,etiologie, klasifikace. Dětí s poruchami hybnosti, dětská mozková obrna, vývoj řeči u dětí s DMO, logopedická intervence. Moderní terapie na základě reflexnosti. Dětí s těžkým sluchovým a zrakovým postižením, specifika logopedické intervence. Symptomatické poruchy řeči u mentálně retardovaných, faktory ovlivňující vývoj řeči,specifika logopedické intervence; kombinované postižení.
- Literatura
- LECHTA, Viktor. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Edited by Eva Škodová, Translated by Jana Křížová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 191 s. ISBN 8071785725. info
- KLENKOVÁ, Jiřina. Symptomatické poruchy řeči. In Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998, s. 45-57. ISBN 80-85931-51-6. info
- ČECHOVÁ, Zuzana. Symptomatické poruchy řeči u sluchově postižených dětí. Edited by Jiřina Klenková. 1999, 89 s. info
- Výukové metody
- seminář
- Metody hodnocení
- předmět ukončen zápočtem, požadavkem splnění je zpracování seminární práce a splnění závěrečného testu (podmínkou úspěšného zvládnutí je 75% správných odpovědí)
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/SPLBP_SPR