PdF:SPSPC_ZSP8 Základy spec.ped. 8 - více vad - Informace o předmětu
SPSPC_ZSP8 Základy speciální pedagogiky 8 více vad
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/0/8. 8 hodin. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Hlavním cílem kurzu je osvojit si základní terminologii a získat informace o problematice více vad, definice, klasifikace, možnosti vzdělávání a podpory. Na konci kurzu budou studenti schopni porozumět základním pojmům a odvodit si specifika vzdělávání a podpory žáků se souběžným postižením více vad a jejich rodin.
- Osnova
- základní terminologie o problematice více vad
- definice, etiologie, klasifikace těžkého a kombinovaného postižení
- možnosti a specifika vzdělávání žáků s těžkým a kombinovaným postižením (legislativa, školy, vzdělávací programy)
- možnosti podpory žáků a jedinců s těžkým a kombinovaným postižením (legislativa, poskytovatelé, specifika práce)
- dětská mozková obrna
- komunikace u osob s těžkým postižením
- koncept Bazální stimulace
- snoezelen
- canisterapie, hipoterapie
- Literatura
- povinná literatura
- LUDÍKOVÁ, Libuše. Kombinované vady. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005, 140 s. ISBN 8024411547. info
- Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením : monografie. Edited by Vanda Hájková. 1. vyd. Praha: Somatopedická společnost, 2009, 159 s. ISBN 9788090446403. info
- doporučená literatura
- VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. vyd. Brno: Paido Brno, 2004, 463 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-071-9. info
- VÍTKOVÁ, Marie. Somatopedické aspekty. druhé. Brno: Paido Brno, 2006, 302 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-134-0. info
- PROCHÁZKOVÁ, Lucie. Různé úhly pohledu na edukaci žáků s těžkým postižením a s více vadami. In VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2004, s. 333-342. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-071-9. info
- Výukové metody
- seminář, diskuse
- Metody hodnocení
- písemný test (24 otázek), kolokvium
- Informace učitele
- Další literatura bude doporučena vyučujícím v semináři.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Student volí jednu kombinaci atestační přípravy, která má dvě na sebe navazující části (2. a 3. semestr).
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/SPSPC_ZSP8