PdF:SZ9MP_PSNZ Práce s nadanými žáky - Informace o předmětu
SZ9MP_PSNZ Práce s nadanými žáky
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Magdalena Švandová (cvičící)
- Garance
- prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová - Rozvrh
- Pá 9. 4. 16:10–19:40 pracovna doktorandů, Pá 16. 4. 16:10–19:40 pracovna doktorandů
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Studenti budou seznámeni s klíčovými koncepcemi talentu a nadání. Seminář se zaměří na identifikaci nadaných a jejich následnou péči na základních školách. Důraz bude kladen na otevřenou diskusi. Na konci tohoto kurzu bude student schopen: - porozumět základním pojmům studované disciplíny - vysvětlit vztahy a souvislosti mezi sledovanými atributy předmětu
- Osnova
- 1.Úvodní seminář, talent a nadání. 2.Historie problematiky, modely a koncepce nadání. 3.Charakteristika nadaných dětí, soc.-emoc. problémy nadaných dětí. 4.Některé typy nadání a talentu. 5.Inteligence, tvoivost, vliv dědičnosti a prostedí na nadání. 6.Specifické skupiny nadaných dětí. 7.Nadaní pedškoláci. 8.Identifikace nadaných. 9.Formy výuky a edukační programy. 10.Vzdělávací potřeby nadaných, některé modely vzdělávání nadaných. 11.Učitel nadaných dtí. 12.Péče o nadané v čR a zahraničí. 13.Závrečný seminář.
- Literatura
- Frames of mind (Orig.) : Dimenze myšlení : teorie rozmanitých inteligencí. info
- Psychologie pro učitelky mateřské školy. Edited by Václav Mertin - Ilona Gillernová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 230 s. ISBN 80-7178-799-X. info
- MÖNKS, F. J. a Irene H. YPENBURG. Naše dítě je velmi nadané : rukověť pro rodiče a učitele. Vyd. 1. Praha: Grada, 2002, 98 s. ISBN 8024704455. info
- SVOBODA, Mojmír. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. 1. vyd. Praha: Portál, 2001, 791 s. Studium. ISBN 80-7178-545-8. info
- ČÁP, Jan a Jiří [pedagog] MAREŠ. Psychologie pro učitele [Čáp, 2001]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 655 s. ISBN 80-7178-463-X. info
- DACEY, John S. a Kathleen LENNON. Kreativita : souhra biologických, psychologických a sociálních faktorů. Vyd. 1. Praha: Grada, 2000, 250 s. ISBN 8071699039. info
- DOČKAL, Vladimír. Psychológia nadania. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1987, 182 s. info
- Výukové metody
- - teoretická příprava formou semináře s důrazem na diskusi problému a samostatným zpracováním seminární práce
- Metody hodnocení
- Zápočet - seminární práce v rozsahu 6 stránek, kterou student odevzdá v elektronické // tištěné podobě vyučujícímu do dohodnutého termínu - vypracování kazuistiky nadaného žáka - pravidelná docházka studenta na seminář
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/SZ9MP_PSNZ