PdF:ZS1BK_IVZ2 Integrovaný vědní základ 2 - Informace o předmětu
ZS1BK_IVZ2 Integrovaný vědní základ 2
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 6 hodin. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Kateřina Slavíčková (náhr. zkoušející), Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (zástupce) - Garance
- doc. RNDr. Svatopluk Novák, CSc.
Katedra občanské výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D. - Předpoklady
- ZS1BK_IVZ1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je:
- získání a sjednocení znalostí o rozmanitosti chemických látek a životních forem na Zemi;
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: - porozumět souvislostem mezi chemickými vlastnostmi látek a specifickými funkcemi základních přírodních složek krajinné sféry, které jsou předpokladem a podmínkou existence života na Zemi;
- porozumění způsobu přechodu látek anorganických k látkám organickým a tedy k životu, jeho základním specifikacím, společným rysům života, jeho základním funkcím, rozmanitostem a dědičnosti;
- vysvětlit základní podmínky života na Zemi;
-vysvětlit základní projevy života na Zemi;
- vyhledávat a správně citovat vhodné odborné zdroje ;
-využívat e-learning ke studiu a sebereflexi; - Osnova
- Z čeho je tvořena planeta Země i celý vesmír?
- Jak se utvářely nerostné suroviny.
- Převládal vždy v atmosféře Země dusík a kyslík?
- Proč je voda tekutým pokladem naší Země?
- Půda jako přírodní bohatství.
- Jak se pohybují látky v krajině.
- Co je podstatou přechodu neživé přírody na přírodu živou?
- Vznik a specifikum života na Zemi.
- Co je společné všem živým organizmům?
- Jak fungují živé organizmy?
- Fotosyntéza zabezpečuje život na Zemi.
- Rozmanitost života jako důsledek dědičnosti a proměnlivosti.
- Literatura
- doporučená literatura
- JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia : (teoretická a praktická část). 9. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2007, 575 s. ISBN 9788071822134. info
- neurčeno
- JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia : (teoretická a praktická část). 6. rozš. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2003, 574 s. ISBN 8071821594. info
- PODROUŽEK, Ladislav. Úvod do didaktiky předmětů o přírodě a společnosti. Vyd. 1. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1998, 146 s. : i. ISBN 80-7082-431-X. info
- Výukové metody
- přednášky, domácí příprava, skupinová seminární práce
- Metody hodnocení
- Písemný test se skládá obvykle z 15 otázek K úspěšnému zvládnutí je potřeba dosáhnout alespoň 75%.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/ZS1BK_IVZ2