PdF:ZS1BP_AL3B Literatura pro děti - Informace o předmětu
ZS1BP_AL3B Literatura pro děti - AJ
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Pavla Buchtová (cvičící)
- Garance
- Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BP_AL3B/01: St 9:45–11:25 učebna 59, P. Buchtová
ZS1BP_AL3B/02: St 11:35–13:15 učebna 59, P. Buchtová - Předpoklady
- ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
-- - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The course is designed as the introduction to children’s literature and its relationship with primary education. The aim of the course is:
1) to explore characteristic genres of children’s literature such as poetry, fairy tales, picture books, adventure stories
2) to introduce some typical themes and conventions associated with children’s literature
3) to develop in students the ability to read children’s literature critically
4) to provide theoretical background for using children’s literature in the classroom
5) to stimulate students to become avid readers - Osnova
- 1: Children's literature in the classroom
- 2: Nursery rhymes and poetry
- 3: Fairy tales: history of the genre
- 4: Fairy tales: stereotypes in fairy tales
- 5: Picture books: major authors and illustrators
- 6: Picture books: contemporary themes
- 7: Animal stories
- 8: Fantasy and adventure
- Literatura
- Understanding children's literature. Edited by Peter Hunt. 2nd ed. London: Routledge, 2005, ix, 225. ISBN 9780415375467. info
- ELLIS, Gail a Jean BREWSTER. Tell it again! : the new storytelling handbook for primary teachers. Harlow: Penguin English, 2002, iv, 188. ISBN 0582447747. info
- HUNT, Peter. An introduction to children's literature. Oxford: Oxford University Press, 1994, 241 s. ISBN 0-19-219261-2. info
- Výukové metody
- discussion-based seminars
- Metody hodnocení
- 1) Read all the assigned readings
2) Read at least two children's books in English
4) Keep a diary in which you record all written course assignments - both in-class and home assignments
5) Final interview (content will be specified in the introductory lesson) - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/ZS1BP_AL3B