AJ2MP_DI1B Didaktika 1B

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ2MP_DI1B/P: Po 17:05–18:45 učebna 57, H. Havlíčková
Předpoklady
Successful passing of Didactics 1A
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
At the end of the course the participants will be able to modify different approaches when teaching grammar, vocabulary or pronunciation. They will handle various ways of error and mistakes correction and will be able to manage the class.
Osnova
  • Teaching English pronunciation
  • Pronunciation goals, building awareness and concern for pronunciation
  • Word stress, rhythm, intonation, sentence stress
  • Teaching grammar
  • Verb tenses
  • Conditional, modal verbs
  • Prepositions and phrasal verbs, gerunds, infinitives
  • Reported speech, indirect questions, adverbs.
  • Teaching vocabulary
  • Focussing on form
  • focussing on meaning
  • Teaching practice
  • Teaching practice
Literatura
  • HARMER, Jeremy. How to teach English : new edition. Harlow: Longman, 2007, 288 s. ISBN 9781405853026. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • HARMER, Jeremy. Teaching and Learning Grammar. 6. vyd. London: Longman, 1991, 71 s. ISBN 0-582-74623-X. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Výukové metody
Seminars with pair, group and class discussions, home preparation with reading, practical demonstrations.
Presentations with new teaching aids, methods modificated.
Self-studying and multiple choice test at the end.
Metody hodnocení
1 Seminar discussions with full activitz of the participants, self-studying should be obvious.
2 Final multiple choice test with 10 tasks. 7 solutions must be correct to get the credits.
3 Portfolio, see moodlinka for portfolio requirements.
4 microteaching in our seminar where an untraditional teaching aid will be offered and experience discussed.
Navazující předměty
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=67
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.