PdF:SP4MP_2AB2 Aj pro spec ped - D - Informace o předmětu
SP4MP_2AB2 Angličtina pro speciální pedagogy - D
Pedagogická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Ing. Boris Janča (pomocník)
Mgr. Zuzana Janoušková (pomocník)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Ing. Lenka Matyášová (pomocník)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník) - Garance
- Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP4MP_2AB2/01: Po 10:40–12:20 budova C - učebna 8, G. Hublová
SP4MP_2AB2/02: Út 12:30–14:10 budova C - učebna 8, G. Hublová
SP4MP_2AB2/03: Čt 18:00–19:40 učebna 53, G. Hublová
SP4MP_2AB2/04: Čt 16:10–17:50 učebna 52, R. Mlýnková
SP4MP_2AB2/05: Čt 18:00–19:40 učebna 52, R. Mlýnková - Předpoklady
- SP4MP_1AB2 Aj pro spec ped - C
A pass in SP4MP_1AB2 English for Special Educators - C. (Úspěšně absolvovaný předmět SP4MP_1AB2 Angličtina pro speciální pedagogy - C.) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Level B2 Course. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of this course is to help students achieve B2 level knowledge of English by 1) enhancing all language skills (listening, speaking, reading and writing) and systems (vocabulary and grammar) within the given level by means of topics and current issues related to special needs education; 2)developing students' academic skills: (students produce a CV and cover letter, Master's thesis abstract and literature review.)
- Osnova
- 1) Career and job opportunities for special educators. 2) Practical skills: CV and cover letter. 3) Practical skills: job interview. 4) Practical skills: phone conversation; academic writing - thesis abstract + foreign information sources on SNE. 5) Autistic spectrum disorders. 6) Behavioural disorders I (ADHD). 7) Behavioural disorders II (ODD and CD). 8) Mental health. 9) Current cure methods etc. Grammar: Conditionals; Articles; Countable and uncountable nouns, Quantifiers; some, any, no…; Reported speech; Prepositional phrases; sentence transformations III; Phrasal verbs.
- Literatura
- povinná literatura
- In-class materials designed for teaching ESP.
- doporučená literatura
- SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, xx, 220. ISBN 0521476585. info
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Grammar for first certificate with answers : self-study grammar reference and practice. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, xii, 259. ISBN 9780521690874. info
- WILSON, Ken. First certificate network. Oxford: Heinemann, 1991, 122 s. ISBN 0-435-28574-2. info
- GRUBER, Diann a Viviane DUNN. Listening : intermediate. Oxford: Oxford University Press, 1987, viii, 64. ISBN 0194534189. info
- CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
- Výukové metody
- Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for specific and academic purposes (acitvities developing students' awarness of language skills and systems within B2 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities, e-learning for practising specialist terminology and grammar etc.
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1) Attendance (only two classes can be missed) and active participation in classes; 2) Submitted in-term assignments: Master's thesis abstract + literature review of Master's thesis sources in English (must be submitted in IS.MUNI in written form prior to the exam); 3) Respecting all deadlines; 4) Exam: 2 parts: A) written (parts: listening, reading comprehension, use of English, writing; level B2; pass mark: 70%) B) oral (presentation of student’s master’s thesis) The final mark is based on the test score (2/3) and oral exam (1/3).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- In order to be allowed to sit the final exam, students must complete all in-term assignments and meet all deadlines. Dopustí-li se student při skládání testu nepovoleného jednání jako je používání různých nedovolených pomůcek (např. „taháků“, komunikačních zařízení), opisování, vynášení/kopírování zadání testů a nebo jednání narušujícího průběh testu, má vyučující právo na vykázání takového studenta z učebny, přičemž student obdrží z daného testu hodnocení F. V případě závažného přestupku bude dán podnět disciplinární komisi k zahájení disciplinárního řízení.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
- Statistika zápisu (jaro 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2011/SP4MP_2AB2