PdF:SP4MP_2AB2 Aj pro spec ped - D - Informace o předmětu
SP4MP_2AB2 Angličtina pro speciální pedagogy - D
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Mgr. Veronika Vávrová (cvičící)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník) - Garance
- Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP4MP_2AB2/01: Čt 7:55–9:35 budova C - učebna 8, G. Hublová
SP4MP_2AB2/02: Út 17:05–18:45 budova C - učebna 8, G. Hublová
SP4MP_2AB2/03: Po 15:15–16:55 učebna 2, G. Hublová
SP4MP_2AB2/04: Čt 12:30–14:10 budova C - učebna 8, R. Mlýnková - Předpoklady
- SP4MP_1AB2 Aj pro spec ped - C
A pass in SP4MP_1AB2 English for Special Educators - C. (Úspěšně absolvovaný předmět SP4MP_1AB2 Angličtina pro speciální pedagogy - C.) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Level B2 Course. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of this course is to help students achieve B2 level knowledge of English by 1) enhancing all language skills (listening, speaking, reading and writing) and systems (vocabulary and grammar) within the given level by means of topics and current issues related to special needs education; 2)developing students' academic skills: (CV and cover letter, Master's thesis abstract and literature review.)
- Osnova
- 1) Career and job opportunities for special educators. 2) Specific learning difficulties. 3) Autistic spectrum disorders. 4) Behavioural disorders I (ADHD). 5) Behavioural disorders II (ODD and CD). 6) Mental health. 7) Academic writing - thesis abstract + foreign information sources on SNE. 8) Current cure methods. 9) Practical skills: CV and cover letter. 10) Practical skills: job interview. 11) Institutional and protective education. Grammar: Conditionals; Articles; Countable and uncountable nouns, Quantifiers; some, any, no…; Reported speech; Prepositional phrases; sentence transformations III; Phrasal verbs.
- Literatura
- povinná literatura
- In-class materials designed for teaching ESP.
- doporučená literatura
- SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, xx, 220. ISBN 0521476585. info
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Grammar for first certificate with answers : self-study grammar reference and practice. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, xii, 259. ISBN 9780521690874. info
- WILSON, Ken. First certificate network. Oxford: Heinemann, 1991, 122 s. ISBN 0-435-28574-2. info
- GRUBER, Diann a Viviane DUNN. Listening : intermediate. Oxford: Oxford University Press, 1987, viii, 64. ISBN 0194534189. info
- CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
- Výukové metody
- Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for specific and academic purposes (acitvities developing students' awarness of language skills and systems within B2 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities, e-learning for practising specialist terminology and grammar etc.
- Metody hodnocení
- Credit requirements: Attendance (max. 2 absences) + active participation + homework – 10 marks; Submitted assignment (thesis abstract + lit. review) on the date of the oral exam; EXAM – 2 parts: Written (electronic testing): Listening, reading, grammar, ST, word formation, writing – 60 marks, SNE terminology – 30 marks, TOTAL: 100 marks, Pass mark = 70 marks. Oral – A) monologue (3 min) + B) spoken interaction between two students (6 min). TOTAL: 75 marks, Pass mark = 41 marks.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- In order to be allowed to sit the final exam, students must complete all in-term assignments and meet all deadlines. Dopustí-li se student při skládání testu nemorálního jednání jako je používání různých nepovolených pomůcek ("taháků", komunikačních zařízení aj.), opisování, vynášení/pořizování kopií zadání testů anebo jednání narušujícího průběh testu, vyučující může studenta vykázat z učebny s hodnocením "neprospěl". V případě závažného přestupku bude dán podnět disciplinární komisi k zahájení disciplinárního řízení.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/SP4MP_2AB2