ZS1BK_AJ3B Jazyková cvičení 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/0/8. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Tatiana Tkačuková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Předpoklady
ZS1BK_ASZK Souborná zkouška AJ
Students are expected to be at the upper-intermediate level as the basic study material is a coursebook at this level.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at intermediate level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials.The students are expected to work on their language development independently. The language is integrated with the Children´s literature course.
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at intermediate level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • Reading children´s books for pleasure
  • Reading children´s books and study materials for comprehension
  • Listening to stories
  • Re-telling and telling stories
  • Discussing the issues in TEYL
  • Writing lesson plans
Literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
Výukové metody
class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments
Metody hodnocení
Requirements: independent language work, active participation in Children´s literature seminars
Methods: discussions, group work activities, pair work activities, listening and reading tasks.
The lessons will be focused on speaking, listening and reading.
Final assessment
Active and fluent participation in the discussion about student reading
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2012.