PdF:MSBK_PPS Praktikum o přírodě ... - Informace o předmětu
MSBK_PPS Praktikum poznávání přírody a společnosti
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/0.3/0. 4 hodiny. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Ladislav Dvořák (cvičící)
Mgr. Michaela Petrů (cvičící)
Mgr. et Mgr. Jana Doleželová (cvičící)
doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr. (cvičící)
doc. PhDr. František Čapka, CSc. (cvičící)
doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc. (cvičící)
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (cvičící)
doc. RNDr. Eva Trnová, PhD. (cvičící) - Garance
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MSBK_PPS/01: Pá 6. 4. 13:00–15:50 učebna 2, I. Frýzová
MSBK_PPS/02: Pá 27. 4. 13:00–15:50 učebna 2, I. Frýzová
MSBK_PPS/03: Pá 13. 4. 13:00–15:50 učebna 2, I. Frýzová - Předpoklady
- ! MSBK_RPS Rozvoj představ o přírodě ...
Středoškolské znalosti z živé a neživé přírody - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Na konci kurzu bude student schopen:(1)připravit a realizovat aktivity ve vybraných biotopech (les, zahrada);(2)připravit a realizovat integrovaný program-vycházku (fyzika, geografie, historie, biologie) pro předškolní vzdělávání,použít k přípravě, realizaci integrované výuky v terénu odborné informace;(3)vést děti v předškolním věku při pozorování přírody (města, vesnice) v různých ročních obdobích;(4)definovat nebezpečí, které hrozí při procházkách do přírody nebo v mateřské škole;(5) pracovat se studijní literaturou
- Osnova
- 1,Rozvoj aktivního učení a sebereflexe, upevňování odborných dovedností - studenti budou procvičovat problematické pasáže z živé a neživé přírody formou aktivizujících metod vzdělávání 2,Cílené propojování odborného integrovaného základu s vytvářením pedagogických zkušeností - studenti připraví a zrealizují aktivity v přírodě (ve městě, na vesnici)
- Literatura
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV : metodika pro podporu individualizace vzdělávání v podmínkách mateřské školy. V Praze: VP, 2007, 48 s. ISBN 9788087000106. info
- BENNET, Jill a Roger SMITH. Nápady pro přírodovědu :soubor praktických námětů a zábavných činností pro vyučování prvouky a přírodovědy na 1. stupni základních škol. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 127 s. ISBN 80-7178-112-6. info
- HUTCHINGSOVÁ, Merryn a Alistair ROSS. Nápady pro vlastivědu. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 102 s. ISBN 80-7178-113-4. info
- Výukové metody
- terénní cvičení, diskuse
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem: aktivní účast na cvičeních, odevzdání seminární práce.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/MSBK_PPS