MSBP_EVMS Evaluace v MŠ

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MSBP_EVMS/01: každý sudý čtvrtek 12:30–14:10 učebna 39, Z. Syslová
MSBP_EVMS/02: každý lichý čtvrtek 12:30–14:10 učebna 39, Z. Syslová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Evaluace školy je předmět, který uvádí studenty do problematiky vnější a vnitřní autoevaluace mateřské školy. Studenti se seznamují s právním vymezením evaluace mateřské školy a jejími požadavky. Pozornost je stěžejně zaměřena na autoevaluaci mateřské školy – systém, metody a nástroje evaluace. Studenti jsou seznamováni s průběhem autoevaluace a požadavky na autoevaluační zprávu. Předmět cíleně uvádí studenty do systému řízení kvality mateřské školy a utváření postojů k potřebě vnitřní evaluace mateřské školy.
Osnova
  • Vymezení pojmů hodnocení, kontrola, zpětná vazba, evaluace, autoevaluace.
  • Zakotvení evaluace školy a požadavků na ni v právních dokumenetech.
  • Evaluační proces a jeho plánování.
  • Kvalita mateřské školy.
  • Systém autoevaluace. Autoevaluace podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání.
  • Metody, nástroje autoevaluace.
  • Autoevaluační zpráva
Literatura
  • BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Současná mateřská škola a její řízení. 1. vyd. Praha: Portál, 2003, 154 s. ISBN 80-7178-537-7. info
  • GARDOŠOVÁ, Juliana a Lenka DUJKOVÁ. Vzdělávací program Začít spolu :metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 159 s. ISBN 80-7178-815-5. info
  • HAVLÍNOVÁ, Miluše. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole :rozšířený a aktualizovaný modelový program (dokument a metodika). Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 220 s. ISBN 80-7178-383-8. info
  • SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole :východiska a nové metody pro praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 190 s. ISBN 80-7178-262-9. info
  • RÝDL, Karel. Sebehodnocení školy :jak hodnotit kvalitu školy. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1998, 71 s. ISBN 80-86106-04-7. info
Výukové metody
Teoretická příprava formou přednášky se samostatným studiem odborných zdrojů
Metody hodnocení
Písemná práce - Autoevaluační činnost učitele v rámci třídy.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.