PdF:MSBP_EVMS Evaluace v MŠ - Informace o předmětu
MSBP_EVMS Evaluace v MŠ
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MSBP_EVMS/01: každou sudou středu 9:20–11:00 učebna 42, Z. Syslová
MSBP_EVMS/02: každou lichou středu 9:20–11:00 učebna 42, Z. Syslová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Evaluace školy je předmět, který uvádí studenty do problematiky vnější a vnitřní autoevaluace mateřské školy. Studenti se seznamují s právním vymezením evaluace mateřské školy a jejími požadavky. Pozornost je stěžejně zaměřena na autoevaluaci mateřské školy – systém, metody a nástroje evaluace. Studenti jsou seznamováni s průběhem autoevaluace a požadavky na autoevaluační zprávu. Předmět cíleně uvádí studenty do systému řízení kvality mateřské školy a utváření postojů k potřebě vnitřní evaluace mateřské školy.
- Osnova
- Vymezení pojmů hodnocení, kontrola, zpětná vazba, evaluace, autoevaluace.
- Zakotvení evaluace školy a požadavků na ni v právních dokumenetech.
- Evaluační proces a jeho plánování.
- Kvalita mateřské školy.
- Systém autoevaluace. Autoevaluace podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání.
- Metody, nástroje autoevaluace.
- Autoevaluační zpráva
- Literatura
- BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Současná mateřská škola a její řízení. 1. vyd. Praha: Portál, 2003, 154 s. ISBN 80-7178-537-7. info
- GARDOŠOVÁ, Juliana a Lenka DUJKOVÁ. Vzdělávací program Začít spolu :metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 159 s. ISBN 80-7178-815-5. info
- HAVLÍNOVÁ, Miluše. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole :rozšířený a aktualizovaný modelový program (dokument a metodika). Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 220 s. ISBN 80-7178-383-8. info
- SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole :východiska a nové metody pro praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 190 s. ISBN 80-7178-262-9. info
- RÝDL, Karel. Sebehodnocení školy :jak hodnotit kvalitu školy. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1998, 71 s. ISBN 80-86106-04-7. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava formou přednášky se samostatným studiem odborných zdrojů
- Metody hodnocení
- Písemná práce - Autoevaluační činnost učitele v rámci třídy.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/MSBP_EVMS