SC4BK_CJAJ Angličtina pro sociální pedagogy

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/0/1.2. 14. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Mgr. Veronika Vávrová (přednášející)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Radka Mlýnková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SC4BK_CJAJ/OS01: So 18. 2. 16:40–19:40 učebna 35, Pá 16. 3. 8:40–11:30 učebna 35, Pá 13. 4. 8:40–11:30 učebna 35, Pá 11. 5. 10:10–11:30 učebna 35, R. Mlýnková
SC4BK_CJAJ/OS02: So 18. 2. 16:40–19:40 učebna 21, Pá 16. 3. 8:40–11:30 učebna 21, Pá 13. 4. 8:40–11:30 učebna 21, Pá 11. 5. 10:10–11:30 učebna 21, J. Vacek
Předpoklady
CJV_AJA2k Vstupní test A2 - AJ || CJV_AJA2 Vstupní test A2 - AJ
The English course for intermediate students who can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered in work, school, leisure, etc., who can produce simple connected text on topics which are familiar or of personal interest, and can read texts and briefly give reasons and explanations for opinions and plans.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Předmět si zapíší pouze studenti, kteří úspěšně absolvovali vstupní test na úrovni A2 (ERR). Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
V povinně-volitelném předmětu Angličtina pro sociální pedagogy si student upevní dosažené jazykové znalosti ze středni školy (předpokládá se složená maturitní zkouška z angličtiny) a seznámí se s vybranými akademickými dovednostmi v AJ (ústní prezentace, diskuse, argumentace, shrnutí a výběr klíčových informací aj). K úspěšnému ukončení předmětu je vyžadována aktivní účast na jazykových cvičeních (1 absence povolena), ústní prezentace a splnění písemných úkolů během semestru (vložení do odevzdávárny do požadovaného data- viz.sylabus) a úspěšné složeni pisemného testu na úrovni B1 (min.70% úspěšnost) na konci semestru. Student má možnost během semestru získat max. 100 za jednolivé splněné úkoly, pro úspěšné absolvování předmětu je nutné získat min. 70 bodů (při současném zachování podmínky absolvování závěrečného testu na min. 70%)- viz. sylabus předmětu
Osnova
  • SC4BK_CJAJ Angličtina pro sociální pedagogy CONSULTATION 1 Course instructions and requirements. E-learning materials (Texts and other materials in: Studijní materiály SC4BK_CJAJ - Učební materiály). Odpovědníky. 1) Introducing oneself – Personal Questionnaire 2) Topic: Education. Tertiary education. – reading text, discussion Text 1 British Educational System 3) Reading Comprehension Sheet (structure, content, tips) 4) Reading skills – self-study HOMEWORK 1 1) Find an interesting English text on the internet focussing on the topic of new ideas/trends/approaches in education and educational systems. Read the text and fill in the reading comprehension sheet (RCS) according to the instructions (key words, summary, my opinion). Don’t forget to add the website link of the original article! It is necessary to submit the RCS to ODEVZDÁVÁRNA by Friday 9th March 2012. 2) Print out the materials necessary for Consultation 2 CONSULTATION 2 1) Improving educational systems – presenting interesting information based on texts that students found and read (RCS) and discussion 2) Text 2 Studying at a university –reading text, doing follow-up exercises 3) Topic: Writing my own CV. Letter of application. 4) Topic: How to prepare a successful presentation, presentation tips HOMEWORK 2 1) Find a real advertisement (written in English) offering some job or position that may be interesting for you and try to reply to it. Write a letter of application according to the instructions and write your CV (use the Europass form). Advertisements can be found e.g. on: http://ec.europa.eu/eures/home.jsp?lang=en&langChanged=true It is necessary to submit the CV and letter of application to ODEVZDÁVÁRNA 2) Prepare a presentation introducing yourself, your field of study, your profession + summary of an interesting English article connected to your field of study (find the article on the internet/ in a magazine/ book). Presentation should be about 8-10 minutes long, there should be from 5-10 slides in your PowerPoint presentation. It is necessary to submit the PowerPoint presentation to ODEVZDÁVÁRNA CONSULTATION 3 1) Text 3 Building Bridges – pre-reading discussion, skimming and scanning the text, follow-up tasks 2) Final presentations 1 – each student is going to present his PowerPoint presentation introducing himself/herself, his/her field of study, his/her current profession (4-5minutes). Second part of the presentation consists of giving a summary of an interesting text connected to the students’ field of study (4-5minutes). CONSULTATION 4 Final presentations 2 – each student is going to present his PowerPoint presentation introducing himself/herself, his/her field of study, his/her current profession (4-5minutes). Second part of the presentation consists of giving a summary of an interesting text connected to the students’ field of study (4-5minutes). Final exam test GRAMMAR REVISION Self-study materials available in IS – Studijní materiály předmětu SC4BP_CJAJ - Učební materiály – Grammar Revision of present tenses, past tenses, present perfect, future forms Revision of comparative, superlative Passive Prepositions of time Phrasal Verbs
Literatura
    doporučená literatura
  • E-learning resources in IS.MUNI.CZ
  • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
  • SWAN, Michael a Catherine WALTER. The good grammar book : a grammar practice book for elementary to lower-intermediate students of English : with answers. Oxford: Oxford University Press, 2001, 324 s. ISBN 0194315193. info
    neurčeno
  • murphy
Výukové metody
reading, grammar and vocabulary practice, class discussions, presentations
Metody hodnocení
K úspěšnému ukončení předmětu je vyžadována aktivní účast na jazykových cvičeních (1 absence povolena), ústní prezentace a splnění písemných úkolů během semestru (vložení do odevzdávárny do požadovaného data- viz.sylabus) a úspěšné složeni pisemného testu na úrovni B1 (min.70% úspěšnost) na konci semestru. Student má možnost během semestru získat max. 100 za jednolivé splněné úkoly, pro úspěšné absolvování předmětu je nutné získat min. 70 bodů (při současném zachování podmínky absolvování závěrečného testu na min. 70%)- viz. sylabus předmětu Student, který nemá splněné průběžné úkoly z jednotlivých témat v rámci daného semestru nebo nebyl přítomen na více než jedné konzultaci, nemůže získat kredity a být připuštěn k závěrečné zkoušce.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Základní studijní materiály a sylabus předmětu dostupné v IS - Studijní materiály předmětu.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude zapsán po udělení zápočtu za Vstupní test CJV_AJA2k, který si student zapíše v podzimním semestru, test na úrovni B1 složí v lednu, a předmět absolvuje v jarním semestru. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.