PdF:SC4BK_CJAJ Aj pro soc. pedagogy - Informace o předmětu
SC4BK_CJAJ Angličtina pro sociální pedagogy 1
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 15 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
Mgr. Daniela Dvořáková (pomocník)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SC4BK_CJAJ/OS01: Pá 13. 2. 17:35–19:15 učebna 57, Pá 20. 3. 8:25–11:55 učebna 72, Pá 17. 4. 8:25–11:55 učebna 72, Pá 22. 5. 12:05–15:35 učebna 57, J. Vacek
- Předpoklady
- CJV_AJA2k Vstupní test A2 - AJ || CJV_AJA2 Vstupní test A2 - AJ
Students enrolling the course are expected to be at least on A2+ level of English or higher (according to the Common European Framework of Reference for Languages). The course in led in English. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Předmět si zapíší pouze studenti, kteří úspěšně absolvovali Vstupní test na úrovni A2 (ERR). Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- The aim of the course English for Social Educators is to develop and consolidate students' language skills and help them to achieve B1 level in all language skills(listening, reading, speaking, writing). During the course students will revise grammar and vocabulary connected to their field of study (B1 level). Furthermore, students will develop some academic skills in English (oral presentation, academic writing, supporting arguments, discussion, etc.).
- Osnova
- SC4BK_CJAJ English for Social Educators
- Topics: Education – Education in the CR/other countries, Primary/Secondar/Tertiary Education, Current Problems in Schools - bullying, truancy, mobiles, addictions, etc., Interpersonal relationships- generation gaps (children and parents; younger and older generations), Global social issues.
- Grammar(self-study): Wh-questions (asking questions in different tenses); Present simple x continuous, Past simple x continuous, Present perfect, Expressing future, Word order, Comparative, Superlative, Adjectives ending with -ed, –ing, Adjectives x Adverbs, Modal verbs, Conditional clauses, Simple passive, Countable x uncountable nouns, Relative pronouns/clauses, Phrasal verbs, Verbs – gerund x infinitive, Prepositions, Prepositional phrases (adjectives, verbs), Question tags.
- Literatura
- povinná literatura
- E-learning resources in IS.MUNI.CZ
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
- Hashemi, Louise. Cambridge Practice Tests for PET 1. Cambridge University Press,
- neurčeno
- GOUGH, Chris. English vocabulary organiser :100 topics for self-study. Hove: LTP language, 2001, 224 s. ISBN 1-899396-36-5. info
- Výukové metody
- 4 consultations during the semester, activities and tasks developing students' language skills and competencies, class and group discussions, vocabulary practice, mind mapping, opinion and information sharing, giving arguments, critical thinking, home assignments plus home reading, etc
- Metody hodnocení
- Examination REQUIREMENTS
1) Attendance and active participation in the consultations (only 1 class can be missed)
2) Submitting home assignments (HRW) in due time (5 days prior the consultation)
3) Final examination - test on PC - max 75 marks (part A – listening (true/false, gap-filling), part B – reading (gap-filling, MCQ), part C – vocabulary, grammar (gap filling, definitions – MCQ, asking questions, verb tenses), part D – writing – composition of 130-140 words). Pass mark = 65% i.e. 49 marks
4) Oral part - Presentation - max 25 marks (8-10 minutes long, introducing oneself, the field of study, current work, plus summary of 3 articles (based on HRW).
Final grade: Grade A (100-93 marks), Grade B (92-86), Grade C (85-79), Grade D (78-72), Grade E (71-65 marks).
The student who has not completed and submitted continuous tasks during the particular semester cannot be allowed to sit the final exam. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- The course is led in English.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykový kurz není určen pro začátečníky.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude zapsán po udělení zápočtu za Vstupní test CJV_AJA2k, který si student zapíše v podzimním semestru, test na úrovni A2 složí v lednu, a poté absolvuje předmět SC4BK_CJAJ v jarním semestru. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/SC4BK_CJAJ