PdF:SP3MK_SSP3 Spec.:Specifické poruchy učení - Informace o předmětu
SP3MK_SSP3 Specializace: Specifické poruchy učení
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 16. 3. 8:00–14:20 učebna 53, Pá 6. 4. 8:00–14:20 učebna 53, Pá 4. 5. 8:00–14:20 učebna 53
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Problematika specifických poruch učení, etiologie metody přístupu k dětem s SPU. Student bude rozumět a umět vysvětlit problematiku přístupů v edukaci k žákům se specifickými poruchami učení, užívat metody reedukace u žáků se specifickými poruchami učení
- Osnova
- Definice specifických poruch učení. Charakteristika jednotlivých poruch (čtení, psaní, počítání, kreslení, hudebnosti, obratnosti). Příčiny (etiologie) SPU. Projevy SPU, prevence SPU. Charakteristika lehké mozkové dysfunkce (LMD), poruchy pozornosti (ADD), poruch pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). Příznaky, projevy LMD (ADD, ADHD). Deficity dílčích funkcí, screening SPU. Depistáž SPU, explorace (pozorování, rozbor prací žáků) v běžné třídě základní školy. Školní dotazník. Diagnostika specifických poruch učení, diagnostické metody. Vzdělávání žáků se SPU ve školství ČR. Legislativa týkající se SPU. Hodnocení a klasifikace žáků se SPU. Vzdělávání žáků se SPU v běžné třídě základní školy. Osobnostní specifika osob se SPU (city, volní vlastnosti, vyjadřování, socializace). Základní informace o reedukaci SPU.
- Literatura
- BARTOŇOVÁ, Miroslava. Kapitoly ze specifických poruch učení II. Reedukace specifických poruch učení (ed). Brno. Brno: MU, 2005, 152 s. Paido. ISBN 80-210-3613-3. info
- BARTOŇOVÁ, Miroslava. Kapitoly ze specifických poruch učení I. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 128 s. ISBN 80-210-3613-3. info
- Výukové metody
- Přednáška - doplněna bude interaktivní diskusí na vybrané téma.
- Metody hodnocení
- účast na přednáškách, ukončeno formou písemné zkoušky
- Informace učitele
- Doplňující informace jsou umístěny ve studijních materiálech daného předmětu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/SP3MK_SSP3