PR_Mod4a Specifika role školního metodika prevence v systému práce školy 1

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Jan Beran, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Lenka Skácelová (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Kontaktní osoba: PhDr. Jan Beran, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Posluchači budou umět definovat a vysvětlit zákonitosti etiky práce metodika prevence. Budou umět aplikovat etický kodex poradenského pracovníka ve školství, analyzovat ambivalentnost role učitele a metodika prevence včetně jejího úskalí.
Osnova
  • Etické zásady poradenské a preventivní práce ve školství.
  • Dvojí role: učitel-školní metodik prevence.
Literatura
  • • Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních
  • • Zákon. č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (Školský zákon), v platném znění
  • • Metodický pokyn ministra školství, mládeže a TV k prevenci sociálně patologických jevů u dětí a mládeže ( č.: 20 006/2007-51 ze dne 16.10.07) zdroj: http://www.msmt.cz/uploads/soubory/vestniky/MSMT11_07.pdf
Výukové metody
přednášky, skupinové diskuse, řešení modelových situací, prezentace odborníků z praxe, četba
Metody hodnocení
písemný test (70% úspěšnost), aktivní účast ve výuce (75%)
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020.