PdF:PR_Mod4a Metodik prevence ve škole 1 - Informace o předmětu
PR_Mod4a Specifika role školního metodika prevence v systému práce školy 1
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jan Beran, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Lenka Skácelová (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Jan Beran, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PR_Mod4a/01: Pá 11. 10. 9:00–14:50 učebna 34, T. Kohoutek
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Posluchači budou umět definovat a vysvětlit zákonitosti etiky práce metodika prevence. Budou umět aplikovat etický kodex poradenského pracovníka ve školství, analyzovat ambivalentnost role učitele a metodika prevence včetně jejího úskalí.
- Osnova
- Etické zásady poradenské a preventivní práce ve školství.
- Dvojí role: učitel-školní metodik prevence.
- Literatura
- • Zákon. č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (Školský zákon), v platném znění
- • Metodický pokyn ministra školství, mládeže a TV k prevenci sociálně patologických jevů u dětí a mládeže ( č.: 20 006/2007-51 ze dne 16.10.07) zdroj: http://www.msmt.cz/uploads/soubory/vestniky/MSMT11_07.pdf
- • Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních
- Výukové metody
- přednášky, skupinové diskuse, řešení modelových situací, prezentace odborníků z praxe, četba
- Metody hodnocení
- písemný test (70% úspěšnost), aktivní účast ve výuce (75%)
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/PR_Mod4a