SV4BP_MSP Funkční vidění

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Martin Vrubel, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SV4BP_MSP/01: So 18. 5. 7:30–14:40 učebna 52, M. Vrubel
Předpoklady
Předpokládají se základní znalosti z Oftalmopedie, pravidla pro úpravu veřejného prostoru a základy Prostorové orientace.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students are able to choose the right approach for a person with a particular kind of visual impairment. He has mastered the basic skills, safety rules, leisure and the basic rules of games suitable for persons with visual disabilities. Student will be the appropriate guide people with visual impairments and can appropriately plan their leisure time.
Osnova
  • Osnova předmětu je rozdělena do čtyř bloků: Nácvik správné prostorové orientace a samostatného pohybu osob se zrakovým postižením Nácvik sebeobsluhy osob s růžným druhem zrakového postižení Nácvik vhodných volnočasových aktivit pro osoby se zrakovým postižením Nácvik sportovních disciplín pro osoby se zrakovým postižením
Literatura
  • KVĚTOŇOVÁ, Lea a Pavlína ŠUMNÍKOVÁ. Speciálněpedagogická podpora osob se zrakovým postižením se zvláštním zřetelem na rozvoj čichového vnímání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010, 133 s. ISBN 9788072904846. info
  • KVĚTOŇOVÁ, Lea. Učme se dívat na zrakově postižené dítě. Predškolská výchova. 1994, roč. 1993/94, 7/8, s. 10. ISSN 4947-3. info
Výukové metody
Seminář, Praktická výuka,
Metody hodnocení
Aktivní účast (50%), Projekt (25%), Diskuse (25%)
Informace učitele
V průběhu výuky budou poskytnuty další aktuální materiály k nastudování.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je určen pro profilaci SP.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.