PdF:ZS1MK_PTVP Teorie projektové výuky - Informace o předmětu
ZS1MK_PTVP Praktikum tvorby výukových projektů
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Karla Černá (přednášející)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Soňa Kudelová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MK_PTVP/OS01: Pá 21. 2. 13:55–15:35 učebna 36, Pá 7. 3. 13:55–15:35 učebna 36, Pá 4. 4. 13:55–15:35 učebna 36, Pá 9. 5. 11:10–12:50 učebna 36, J. Kratochvílová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Student: Definuje základní teoretické pojmy vztahující se k projektové metodě, vysvětlí kořeny projektové metody. Vysvětlí rozdíl mezi výukou tematickou a projektovou, obě komplexní metody reflektuje v praxi. Vhodně zvolí úkol, problém pro projekt a jeho výstup. Naplánuje předpokládaný průběh projektu, vysvětlí fáze projektu. Zrealizuje projekt s žáky prvního stupně. Realizovaný projekt reflektuje a zhodnotí. Vlastní realizací projektu prokáže porozumění teoretickým východiskům projektové výuky a realizačním strategiím.
- Osnova
- Interaktivní model výuky jako předpoklad projektové výuky Role učitele v projektové výuce Tvorba projektu - písemný návrh - plánování projektu: smysl, cíle, činnosti, metody a formy práce, výstup, organizace Realizace projektu v praxi Sebereflexe projektu
- Literatura
- povinná literatura
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Systém hodnocení a sebehodnocení žáků, Zkušenosti z České republiky i Evropských škol. 1. vyd. Brno: MSD, 2011, 153 s. ISBN 978-80-7392-169-9. info
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2006. vyd. Brno: MU Brno, 2006, 160 s. Pedagogogická teorie, svazek 9. ISBN 80-210-4142-0. info
- neurčeno
- NAVRÁTIL, Vladislav, Jiřina NOVOTNÁ a Josef TRNA. Fyzikální olympiáda jako příklad motivace nadaných studentů. In Projektová výuka ve školství. první. Kunovice: Evropský polytechnický institut Kunovice, 2011, s. 131-142. Odborné knižní publikace. ISBN 978-80-7314-226-1. info
- PLUCKOVÁ, Irena, Jiří ŠIBOR a Libuše KONEČNÁ. Projektová výuka na základních a středních školách. In Projektová výuka ve školství. 1. vyd. Kunovice: Evropský polytechnický institut, s.r.o., 2011, s. 39 - 58, 19 s. Odborné knižní publikace. ISBN 978-80-7314-226-1. info
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projektová výuka v teorii a praxi. In Projektová výuka ve školství. první. Kunovice: Evropský polytechnický institut Kunovice, 2011, s. 155-177. Odborné knižní publikace. ISBN 978-80-7314-226-1. info
- TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 173 s. ISBN 9788073675271. info
- LUKÁŠOVÁ, Hana. Pedagogická tvořivost studentů učitelství : tvorba pedagogických projektů studentů a řešení pedagogických problémů. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita Ostrava, 2000, 155 s. ISBN 8070421622. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava formou semináře s důrazem na diskusi problému a samostatným zpracováním seminární práce.
- Metody hodnocení
- Písemný projekt a jeho sebereflexe. Písemná sebereflexe kompetencí studenta projektové výuky. Kritéria hodnocení a sebehodnocení: Práce splňuje obsahově i realizací požadavky na projekt. Student vhodně zvolí úkol, problém pro projekt. Vzhledem ke smyslu projektu zvolí vhodný výstup projektu. Definuje cíle ve všech rovinách rozvoje osobnosti dítěte. Naplánuje předpokládaný soubor činností a úkolů při práci na projektu společně s žáky. Flexibilně reaguje na potřeby žáků a změny v průběhu projektu. Při projektové výuce je jako učitel v roli poradce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/ZS1MK_PTVP