PdF:Bi2MP_DPS2 Didaktika přírodopisu 2 - Informace o předmětu
Bi2MP_DPS2 Didaktika přírodopisu 2
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Libuše Vodová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- Bi2MP_DPS2/01: St 13:55–14:40 učebna 2, L. Vodová
Bi2MP_DPS2/02: St 15:45–16:30 učebna 2, L. Vodová
Bi2MP_DPS2/03: St 14:50–15:35 učebna 2, L. Vodová - Předpoklady
- Bi2MP_DPP1 Didaktika přírodopisu 1 && Bi2MP_DPS1 Didaktika přírodopisu 1
Předmět navazuje na Didaktiku přírodopisu 1 (seminář a přednášku). Je třeba mít oba didaktické předměty (Bi2MP_DPP1 a Bi2MP_DPS1) úspěšně ukončené. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Na konci kurzu bude student schopen: 1. použít různé metody a formy výuky v hodině a jejich použití zdůvodnit 2. naplánovat hodinu terénních cvičení a exkurzí. 3. naplánovat hodinu laboratorních prací. 4. zhodnotit učebnici přírodopisu z hlediska didaktické vybavenosti. 5. pohovořit o problematice učebních úloh a jejich typologii. 6. sestavit didaktický test 7. rozvíjet ve svých hodinách mezipředmětové vztahy.
- Osnova
- 1. Příprava učitele na vyučovací hodinu. 2. Pedagogická etuda- 10 minut (natáčení na kameru). 3. Promítání výstupů- sebereflexe studenta. 4. Orientace studenta v didaktické situaci. 5. Aktivizující metody a formy výuky. 6. Didaktické hry. 7. Konfrontace pedagogických zkušeností z výukové praxe 2 s teorií.
- Literatura
- ALTMANN, Antonín. Pomůcky pro výuku biologii. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1971, 130 s. info
- ALTMANN, Antonín. Vyučovací metody v biologii : (kapitola z didaktiky biologie). Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1970, 229 s. info
- ALTMANN, Antonín. Přírodniny ve vyučování přírodopisu a biologii. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1966, 119 s. URL info
- Výukové metody
- forma výuky: seminář, laboratorní cvičení, teoretická příprava. metody výuky: rozhovor, diskuse, práce s literaturou, projekce statická, demonstrace.
- Metody hodnocení
- Metody hodnocení: písemně vypracované úkoly, vytvoření výukového plakátu. K zápočtu studenti odevzdají 2.část "Receptáře začínajícího učitele". Vytvoří do něj tyto materiály: 1) Metodický návod na použití konkrétního prostředku ve výuce přírodopisu. 2) Zhodnocení didaktické vybavenosti učebnice 3) Návrh aktivizační metody využitelné v hdině přírodopisu. 4) Baterie učebních úloh 5) Typologie testových učebních úloh s příklady z přírodopisného učiva. 6) Pracovní list 7) Test na zopakování tématu 8) Plakát na vybrané přírodopisné téma
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Na test z předmětu didaktika přírodopisu 2 - přednáška je možno se zapsat až po získání zápočtu ze semináře z didaktiky přírodopisu 2 (správném vyhotovení všech materiálů do receptáře). Splnění předmětů Didaktika přírodopisu 2 (přednáška i seminář) je předpokladem pro zápis didaktických předmětů ve 2. ročníku navazujícího magisterského studia.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/Bi2MP_DPS2