PdF:SV4BP_DT2E Didaktická technologie 2 - Informace o předmětu
SV4BP_DT2E Didaktická technologie 2
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Karel Picka, Ph.D. (cvičící)
Ing. Gabriela Štěpánová (cvičící)
Mgr. Jan Fikejs (pomocník) - Garance
- Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Gabriela Štěpánová
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SV4BP_DT2E/01: St 16:40–18:20 učebna 28, K. Picka
- Předpoklady
- SV4BP_DT1E Didaktická technologie 1
úspěšné absolvování kurzu Informační technologie 1 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/80, pouze zareg.: 0/80, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/80 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Student po úspěšném absolvování předmětu dokáže vytvořit vlastní výukový kurz v systému LMS Moodle;
Ovládá zásady tvorby distančních opor;
Je schopen vytvořit náplň kurzu podle zásad tvorby distančních opor;
Umí prakticky vytvořit výukovou prezentaci;
Zná možnosti a nástroje interaktivní tabule a přídavných zařízení (hlasovací zařízení);
Dokáže vytvořit výukovou hodinu na interaktivní tabuli s využitím dostupných nástrojů;
Při tvorbě výukových materiálů používá vlastní upravené multimediální materiály. - Osnova
- Zásady tvorby distančních studijních opor.
- Autorské prostředí LMS Moodle, vytváření testů a ovládání dalších nástrojů Moodlu.
- Tvorba výukových prezentací dle zásad tvorby distančních studijních opor.
- Práce s interaktivní tabulí a vytváření výukových hodin pro interaktivní tabule.
- Využívání elektronických hlasovacích zařízení.
- Literatura
- SAK, Petr, Jiří MAREŠ, Hana NOVÁ, Vít RICHTER, Karolína KOLESÁROVÁ a Jarmila SKALKOVÁ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vydání 1. Praha: Portál, 2007, 290 stran. ISBN 9788073672300. info
- Výukové metody
- praktická cvičení na počítači s potřebným software, distanční vzdělávání
- Metody hodnocení
- V rámci této výuky vytvoří kompletní výukovou oporu ve Wordu - tištěnou podobu, v PowerPointu - multimediální podobu, v autorském prostředí Moodle - interaktivní oporu a tištěnou oporu do něj vloží a vytvoří výukový program pro interaktivní tabuli s hlasovacím zařízením. V těchto oporách použijí vlastními silami vytvořené video, sestříhaný zvuk i upravené fotografie. Vše obhájí. Dále znalosti potvrdí ve dvou průběžných testech.
- Informace učitele
- http://elmood.ped.muni.cz
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
V lab. učebně č. 25 může pracovat současně max. 16 posluchačů.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/SV4BP_DT2E