PdF:SZ7MP_2AB2 Angličtina pro pedagogy - D - Informace o předmětu
SZ7MP_2AB2 Angličtina pro pedagogy - D
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
Mgr. Veronika Vávrová (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Daniela Dvořáková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7MP_2AB2/01: St 8:25–10:05 učebna 11, V. Vávrová
SZ7MP_2AB2/02: Út 10:15–11:55 učebna 64, G. Hublová
SZ7MP_2AB2/03: Út 10:15–11:55 učebna 2, D. Dvořáková
SZ7MP_2AB2/04: Út 13:55–15:35 učebna 5, D. Dvořáková
SZ7MP_2AB2/05: Út 12:05–13:45 učebna 56, D. Dvořáková
SZ7MP_2AB2/06: St 13:00–14:40 učebna 58, D. Dvořáková
SZ7MP_2AB2/08: Po 12:05–13:45 učebna 2, G. Hublová - Předpoklady
- SZ7MP_1AB2 Aj pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers - C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro učitele - C.) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Level B2 Course. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- předmět má 72 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of this course is to 1) enhance language skills (listening, speaking, reading and writing) and systems (vocabulary and grammar) by means of up-to-date topics related to education, school, teaching career and academic sphere to achieve level B2; 2) acquire specialist terminology for individual disciplines; 3) develop students' academic skills: (Master's thesis abstract and literature review.)
- Osnova
- 1) Pressing issues in Czech primary and secondary education, future prospects. 2) Tertiary education (universities, colleges) now and in the future. 3) Universities – research or education centres? Language of science and research. 4) Thesis abstract, related academic vocabulary/phrases, foreign information sources. 5) E-learning and distant forms of study. 6) Teaching pupils/students with specific learning difficulties. 7) Professional career – required qualities. 8) Teaching career X Management career. 9) Plans for the future. Work and employment. CV and cover letter. Job interview. 10) Oral presentations; Grammar: Conditionals; Articles; Countable and uncountable nouns, Quantifiers; some, any, no…; Reported speech; Prepositional phrases; sentence transformations III; Transitional expressions; Phrasal verbs.
- Literatura
- povinná literatura
- In-class materials designed for teaching ESP.
- doporučená literatura
- SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, xx, 220. ISBN 0521476585. info
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Grammar for first certificate with answers : self-study grammar reference and practice. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, xii, 259. ISBN 9780521690874. info
- CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
- GRUBER, Diann a Viviane DUNN. Listening : intermediate. Oxford: Oxford University Press, 1987, viii, 64. ISBN 0194534189. info
- WILSON, Ken. First certificate network. Oxford: Heinemann, 1991, 122 s. ISBN 0-435-28574-2. info
- Výukové metody
- Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for specific and academic purposes (acitvities developing students' awarness of language skills and systems within B2 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities, e-learning for acquiring specialist terminology and practising grammar etc.
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1) Attendance (only two classes can be missed due to personal reasons), home preparation for classes, active participation in classes; 2) Oral presentation; 3) Submitted in-term assignments: Master's thesis abstract + literature review of Master's thesis sources in English (must be submitted on the date of the oral exam); 4) Exam: 2 parts: A) written (parts: listening, reading comprehension, use of English, writing, terminology); level B2. Total: 70 marks; PASS MARK = 65 % (45 points). B) Oral – A) monologue + B) spoken interaction between two students. Total: 30 marks; PASS MARK = 65 % (19 marks). Only those students who have successfully passed a written part can sit for an oral part of the exam! Ústní část zkoušky mohou absolvovat výhradně ti studenti, kteří splní její písemnou část!
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- In order to be allowed to sit the final exam, students must complete all in-term assignments and meet all deadlines. Dopustí-li se student při skládání testu nemorálního jednání jako je používání různých nepovolených pomůcek ("taháků", komunikačních zařízení), opisování, vynášení/pořizování kopií zadání testů anebo jednání narušujícího průběh testu, může vyučující studenta vykázat z učebny a hodnotit stupněm "neprospěl". V případě závažného přestupku bude dán podnět disciplinární komisi k zahájení disciplinárního řízení.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nutno mít absolvovaný předchozí předmět typu C. Studenti skládají závěrečnou zkouškou na úrovni B2.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/SZ7MP_2AB2