A2BK_UVDI Úvod do studia didaktiky AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/0/.5. 6 hodin. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
A2BK_UVDI/OS01: Pá 26. 2. 9:20–10:05 učebna 58, Pá 11. 3. 9:20–10:05 učebna 58, Pá 1. 4. 9:20–10:05 učebna 58, Pá 15. 4. 9:20–10:05 učebna 58, Pá 29. 4. 9:20–10:05 učebna 58, Pá 13. 5. 9:20–10:05 učebna 58, I. Hrozková
A2BK_UVDI/OS02: Pá 4. 3. 9:20–10:05 učebna 58, Pá 18. 3. 9:20–10:05 učebna 58, Pá 8. 4. 9:20–10:05 učebna 58, Pá 22. 4. 9:20–10:05 učebna 58, Pá 6. 5. 9:20–10:05 učebna 58, Pá 20. 5. 9:20–10:05 učebna 58, I. Hrozková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
At the end of the course the participants will understand the basic principles of the theory and practice of English language learning and teaching.
They will understand teacher knowledge, attitudes and basic competences of an English teacher. Participants will be acquainted with age and individual differences of a learner.
Osnova
  • Teacher: rapport
  • Motivation
  • class management and atmosphere
  • Learner: age and individual differences
  • Language system: skills and elements of language
  • How languages are learnt: SLA
  • Coursebooks and materials. evaluation of coursebooks
Literatura
  • HARMER, Jeremy. How to teach English : an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, 1998, x, 198. ISBN 0582297966. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
Výukové metody
Seminars with discussions in pairs, groups and whole class,reading as self-study.
Metody hodnocení
Every student is required to have read the assigned texts and share their thoughts about them around the discussion circle. Personal statement should be handed during the colloquy talk. The colloquy itself will focus on the assigned readings and topics discussed in the seminars.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
See moodlinka.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2019.