PdF:SP7BP_ZSP5 Zákl. spec. ped. 5 etopedie - Informace o předmětu
SP7BP_ZSP5 Základy speciální pedagogiky 5 Etopedie
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Petra Segeťová (přednášející)
Mgr. Tereza Krčmářová (cvičící)
PhDr. Mgr. Michaela Šedá, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP7BP_ZSP5/01: každou lichou středu 13:00–14:40 učebna 35, T. Krčmářová, V. Vojtová
SP7BP_ZSP5/02: každý sudý čtvrtek 17:35–19:15 učebna 30, M. Šedá, V. Vojtová - Předpoklady
- Nejsou.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s konceptem inkluzivních přístupů k edukaci jedinců v riziku poruch chování a s poruchami chování. Po úspěšném absolvování by studenti měli být schopni analyzovat dopad nálepkování do přístupů dětí v riziku a s poruchami chování ke vzdělávání. Studenti se seznámí se základní klasifikací poruch chování.
- Osnova
- OSNOVA: Porucha chování a její dynamika.
- Definice poruchy chování v kontextu perspektivy kvality života.
- Porucha chování jako bariéra v přístupu ke vzdělání.
- Porucha chování ve výuce a učení.
- Vyrovnávací příležitosti v podmínkách školy a učení.
- Individuální podpora, posilování a provázení dítěte v riziku.
- Etopedie v systému speciální pedagogiky.
- Etopedie v kontextu inkluzivních trendů v pedagogice.
- Systém školských zařízení institucionální výchovy a preventivně výchovné péče.
- Literatura
- povinná literatura
- VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly z etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. 3. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 136 s. ISBN 978-80-210-6311-2. info
- doporučená literatura
- VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational needs of children at risk and with behavioural disorders. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 193 s. ISBN 978-80-210-6134-7. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava. Seminář. Samostudium.
- Metody hodnocení
- Písemná zkouška, seminární práce. Poměr 60%:40%.
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/wsedu
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/SP7BP_ZSP5