SP7BP_ZSP5 Základy speciální pedagogiky Etopedie

Pedagogická fakulta
jaro 2017
Rozsah
0/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Petra Segeťová (přednášející)
doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Michaela Šedá, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SP7BP_ZSP5/01: každý sudý čtvrtek 17:35–19:15 učebna 35, P. Segeťová, M. Šedá, V. Vojtová
SP7BP_ZSP5/02: každý lichý čtvrtek 17:35–19:15 učebna 35, K. Červenka, P. Segeťová, M. Šedá
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s konceptem inkluzivních přístupů k edukaci jedinců v riziku poruch chování a s poruchami chování. Po úspěšném absolvování by studenti měli být schopni analyzovat dopad nálepkování do přístupů dětí v riziku a s poruchami chování ke vzdělávání. Studenti se seznámí se základní klasifikací poruch chování.
Osnova
  • OSNOVA: klasifikace poruch chování
  • definice poruch chování
  • přístup ke vzdělání
  • výchovně vzělávací proces
  • nálepkování
  • prevence, intervence, rehabilitace
  • integrace, inkluze, segregace
Literatura
    povinná literatura
  • VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly z etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. 3. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 136 s. ISBN 978-80-210-6311-2. info
Výukové metody
Teoretická příprava. Seminář. Domácí příprava.
Metody hodnocení
Písemná zkouška, vypracování eseje.
Informace učitele
http://www.ped.muni.cz/wsedu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2018.