PdF:SV4BP_ZSP7 Zákl. spec. ped. 7 - etopedie - Informace o předmětu
SV4BP_ZSP7 Základy speciální pedagogiky 7 - etopedie
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Radmila Dačevová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SV4BP_ZSP7/01: Út 15:45–17:25 učebna 33, R. Dačevová
- Předpoklady
- Předmět je určen studentům bakalářského prezenčního oboru Sociální pedagogika a volný čas, specializace Speciální pedagogika.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Předmět uvádí do problematiky etopedie a práce s jedinci s poruchami chování.
Po ukončení předmětu se očekává, že student bude schopen:
- orientovat se v problematice přístupu k jedincům s poruchami chování;
- znát možnosti reedukace jedinců s poruchami chování a prevence poruch chování;
- orientovat se v systému odborných pracovišť ve vztahu k dětem s poruchami chování. - Osnova
- Osnova předmětu, okruhy pro závěrečnou zkoušku:
- 1. Etopedie a její pojetí v systému speciální pedagogiky,
- 2. Terminologie etopedie,.
- 3. Ochrana dětí a mládeže,
- 4. Historický vývoj.
- 5. Charakteristika dítěte (žáka) s poruchami chování.
- 6. Hyperkinetické poruchy chování.
- 7. Poruchy chování spojené s konfliktem.
- 8. Asociální poruchy chování, narušení společenské normy v hodnotovém žebříčku dítěte.
- 9. Rodina jako rizikový faktor problémového chování.
- 10. Integrace/inkluze jedince se znevýhodněním (poruchou chování) jako prevence narušení jeho sociálního chování a sociálních vazeb.
- 11. Vzdělávání dětí s PECH.
- 12. Institut náhradní rodinné péče
- Literatura
- povinná literatura
- VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly etopedie I., Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. 1.vyd. Brno: MU v Brně, 2004, 94 s. Učebnice. ISBN 80-210-3532-3. info
- Výukové metody
- Výuka formou seminárních cvičení.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář.
Ukončení: zkouška formou kolokvia.
Požadavky na ukončení:
- Úspěšné složení zkoušky. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/SV4BP_ZSP7