PdF:Bi2MP_PESD Pěstitelství s didaktikou - Informace o předmětu
Bi2MP_PESD Pěstitelství s didaktikou
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/0/2. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Kateřina Ševčíková (cvičící)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Kateřina Ševčíková
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Ševčíková
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- Bi2MP_PESD/01: Út 11:10–12:50 Botanická zahrada Kejbaly, K. Ševčíková
Bi2MP_PESD/02: St 13:55–15:35 Botanická zahrada Kejbaly, K. Ševčíková - Předpoklady
- Studenti jsou povinni zkontrolovat si platnost očkování proti tetanu, nosit vhodné oblečení a obuv pro výuku v terénu a realizaci praktických činností na zahradě. K procvičování základních pojmů a dovedností doporučujeme volitelné předměty v jarním i podzimním semestru.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
Navrhnout osevní plán kombinovaného záhonu realizovatelný se žáky 2. stupně ZŠ.
Provádět a organizovat péči o kombinovaný záhon se žáky 2. stupně ZŠ.
Poznat a uživatelky třídit zeleninu, ovocné rostliny a polní plodiny.
Poznávat a ošetřovat vybrané pokojové rostliny v průběhu jarních a letních měsíců.
Provádět fenologická pozorování v průběhu jarních a letních měsíců.
Poznat, uživatelsky třídit a znát význam léčivých a plevelných rostlin. - Osnova
- 1. Fenologické pozorování v průběhu jarních a letních měsíců. 2. Zelenina - poznávání, třídění, nároky na pěstování. 3. Praktické dovednosti - výsev, příprava záhonů. 4. Praktické dovednosti - předpěstovávání, pikýrování. 5. Jarní okrasné rostliny, morfologie rostlin. 6. Praktické dovednosti - jarní úprava a příprava záhonu, výsev a výsadba do volné půdy. 7. Ovoce a ovocné dřeviny - poznávání, třídění, nároky na péči. 8. Polní plodiny - poznávání, třídění, nároky na pěstování. 9. Léčivé rostliny, bylinky, koření - poznávání, třídění, nároky na pěstování. 10. Plevelné rostliny - poznávání, třídění, nároky na pěstování. 11. Praktické dovednosti - péče o kombinovaný záhon - výsev a výsadba do volné půdy. 12. Praktické dovednosti - péče o kombinovaný záhon - výsev a výsadba do volné půdy. 13. Praktické dovednosti - péče o kombinovaný záhon - výsev a výsadba do volné půdy. 14. Práce s dětmi 2. stupně ZŠ na fakultní zahradě.
- Literatura
- povinná literatura
- studijní materiály - e learning předmětu v IS MU
- Výzkumný ústav pedagogický a Výzkumný ústav pedagogický. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání: s přílohou upravující vzdělávání žáků s mentálním postižením. Praha, 2005. ISBN 80-87000-02-1. URL info
- doporučená literatura
- KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 807178253X. info
- Kotásek, J. a kol.: Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Bílá kniha ČR. Praha :MŠMT. 2001. 68s.
- VODÁKOVÁ, Jitka. Pěstitelské práce. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 238 s. ISBN 8004239765. info
- DOSTÁLEK, Petr, a kol. :Česká biozahrada. Olomouc: Fontána: 2000.185 s.ISBN 80-86179-46-X
- neurčeno
- GREINEROVÁ, Karin, a kol.:Zahrada po celý rok. Bratislava: Nezávislosť, 1993.319 s. ISBN 80-8521-734-1 Knihovna Kejbaly
- NOVÁK, J. (2004): Jedovaté rostliny v bytě a na zahradě. Praha: Grada, 81s, ISBN 80-247-0716-0
- Výukové metody
- terénní cvičení na fakultní zahradě, diskuse, skupinový projekt
- Metody hodnocení
- aktivní účast na cvičení
skupinová seminární práce - kombinovaný záhon
vědomostní a poznávací test - úspěšnost 70% - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2017/Bi2MP_PESD