PdF:FC6816 Projektování a tvorba školních - Informace o předmětu
FC6816 Projektování a tvorba školních vzdělávacích programů
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 1/1/0. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FC6816/Kombi01: So 24. 2. 18:30–20:10 učebna 2, So 10. 3. 13:00–14:40 učebna 2, So 24. 3. 12:05–13:45 učebna 2, So 7. 4. 15:45–17:25 učebna 2, P. Pecina
FC6816/Prez01: Út 8:25–9:10 laboratoř 80, Út 15:45–16:30 laboratoř 80, P. Pecina - Předpoklady
- Znalost obsahu Rámcového vzdělávacího programu, základů pedagogicko psychologických disciplín a oborových didaktik
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: Aplikovat rámcový vzdělávací program a jeho rozpracování do školních vzdělávacích programů. Přenášet celkové změny v pojetí a stylu práce školy a každého pedagoga do programu. Uplatňovat při tvorbě programu týmovou práci pedagogického sboru, která klade nové nároky na výkon pedagogického povolání a ovlivní práci managementu školy i jednotlivých vyučujících.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen aplikovat rámcový vzdělávací program a jeho rozpracování do školních vzdělávacích programů na středních školách. Přenášet celkové změny v pojetí a stylu práce školy a každého pedagoga do programu. Dále potom uplatňovat při tvorbě programu týmovou práci pedagogického sboru, která klade nové nároky na výkon pedagogického povolání a ovlivní práci managementu školy i jednotlivých vyučujících
- Osnova
- 1. Struktura a obsah RVP. 2. Přípravná fáze před tvorbou ŠVP. 3. Struktura ŠVP a postup tvorby. 3.1 Úvodní identifikační údaje. 3.2 Profil absolventa. 3.3 Učební plán. 3.4 Učební osnovy. 3.5 Vzdělávací moduly. 3.6 Personální a materiální podmínky. 3.7 Spolupráce se sociálními partnery. 4.Rozpracování a realizace klíčových kompetencí a průřezových témat 4.1 Klíčové kompetence 4.2 Průřezová témata 4.3 Metodika práce s průřezovými tématy
- Literatura
- ČADÍLEK, Miroslav a Pavel PECINA. Teorie a praxe tvorby školních vzdělávacích programů. Praha: NÚOV, 2008, 110 s. info
- viz Informace učitele
- Výukové metody
- Konzultace, přednáška, seminář.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen kolokviem. K udělení kolokvia je třeba odevzdat kolokviální práci v rozsahu 4 - 6 zaměřenou na podklady k tvorbě školních vzdělávacích programů.
- Informace učitele
- Metodika tvorby školních vzdělávacích programů. Praha: NUOV, 2005 Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha Odborné nakladatelství Verlag Dashofer. 2005 Doporučená: PRŮCHA, J. Moderní pedagogika . Praha, 1997. Projekt PilotS – Tvorba ověřování ŠVP. Praha : MŠMT, 2005. Studijní opory: IS MU: http://boss.ped.muni.cz/obchodsluzby/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/FC6816