PdF:RV2BP_4EKO Ekologie ve vých. ke zdraví - Informace o předmětu
RV2BP_4EKO Ekologie ve výchově ke zdraví
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/1/1. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Ludmila Chmelíková (cvičící), PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D. (zástupce)
Ing. Dana Křivánková (cvičící), PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (zástupce)
PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RV2BP_4EKO/01: každou lichou středu 13:55–17:25 učebna 27, D. Křivánková
RV2BP_4EKO/02: každou sudou středu 13:55–17:25 učebna 27, D. Křivánková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Po absolvování předmětu student chápe význam environmentálního vzdělávání; prezentuje vlastní názor a efektivně argumentuje; navrhne didaktické zpracování vybraného tématu; definuje aktuální globální problémy životního prostředí; identifikuje jejich příčiny a navrhuje možnosti řešení; chápe význam a postavení ekologické výchovy ve výuce na ZŠ; reviduje svůj hodnotový žebříček; aplikuje vědomosti a dovednosti v praktickém životě.
- Osnova
- 1. Smysl a možnosti péče o životní prostředí v ČR a EU. 2. Informace o životním prostředí, právo na informace o životním prostředí. 3. Ochrana přírody a krajiny v ČR a EU. 4. Vybrané globální problémy životního prostředí. 5. Tzv.domácí ekologie v každodenní praxi rodiny a školy. 6. Postavení ekologické výchovy ve výuce na ZŠ, výuka v přírodě a ve školní zahradě, pobytové kurzy EV. 7. Ekologická výchova v rodině a v mimoškolních činnostech. 8. Účinnost enviromentálního působení školy a možnosti jeho zvyšování. 9. Ekologické výukové programy jako součást výuky na ZŠ. 10. Hodnotové orientace a ekologicky příznivé způsoby lidského jednání.
- Literatura
- doporučená literatura
- MÁCHAL, Aleš, Mojmír VLAŠÍN a Dagmar SMOLÍKOVÁ. Desatero domácí ekologie. 3. vyd. Brno: Rezekvítek, 2002, 159 s. info
- MÁCHAL, Aleš. Průvodce praktickou ekologickou výchovou. Brno: Rezekvítek Brno, 2000, 205 s. ISBN 80-902954-0-1. info
- MÁCHAL, Aleš a Mojmír VLAŠÍN. Desatero domácí ekologie :praktický rádce, jak se nejen doma chovat šetrněji k životnímu prostředí. 2., upr. vyd. Brno: EkoCentrum, 1996, 76 s. ISBN 80-902203-2-0. info
- MÁCHAL, Aleš. Špetka dobromysli :kapitoly z praktické ekologické výchovy. 1. vyd. Brno: EkoCentrum, 1996, 153 s. ISBN 80-901668-6-5. info
- HORKÁ, Hana. Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno: Paido, 1996, 75 s. ISBN 8085931338. info
- Výukové metody
- Cyklus přednášek a diskusí na jednotlivá ekologická témata, práce na seminárním úkolu.
- Metody hodnocení
- Student prezentuje a obhájí seminární práci na vybrané téma (student si vybírá z celkové databáze 20 témat).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/RV2BP_4EKO