PdF:A2MK_DI2B Didaktika 2B - Informace o předmětu
A2MK_DI2B Didaktika 2B
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- A2MK_DI2B/Prez01: Po 18. 2. 8:00–9:50 učebna 64, Po 25. 2. 8:00–9:50 učebna 64, Po 4. 3. 8:00–9:50 učebna 64, Po 11. 3. 8:00–9:50 učebna 64, Po 18. 3. 8:00–9:50 učebna 64, Po 25. 3. 8:00–9:50 učebna 64, J. Chocholatá
A2MK_DI2B/01: Pá 22. 2. 16:00–18:50 učebna 11, Pá 8. 3. 16:00–18:50 učebna 11, Pá 22. 3. 16:00–18:50 učebna 11, S. Homolka, J. Chocholatá
A2MK_DI2B/02: Pá 1. 3. 16:00–18:50 učebna 11, Pá 15. 3. 16:00–18:50 učebna 11, Pá 29. 3. 16:00–18:50 učebna 11, S. Homolka, J. Chocholatá - Předpoklady
- A2MK_DI1A, A2MK_DI1B,A2MK_DI2A
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to inform students about the possibilities of continuing professional development and equip them with competences necessary for the management of their own continuing development after graduation.
- Výstupy z učení
- Students will be able to: • demonstrate the understanding of the concept of continuing professional development; • prepare a plan of their own professional development; • share and evaluate their own teaching practice; • reflect on their own teaching practice in the form of a collective reflection along with other students; • design action research to be used in their own class/group of learners.
- Osnova
- The course focuses on the issues of professional development of teachers. Syllabus: 1. Reflection in teaching 2. Action research 3. Stages in the teacher development (Novice teacher, experienced teacher, expert teacher ) 4. Professional development possibilites (conferences, associations MSSUA, AMATE, IATEFL) 5. Burning issues in ELT today
- Literatura
- povinná literatura
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- WALLACE, Michael J. Training foreign language teachers : a reflective approach. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, ix, 180. ISBN 0521356369. info
- doporučená literatura
- COLLINS, Rita Chalmers a Světlana HANUŠOVÁ. Modeling Action Research in a Teacher-training Program. Vienna: University of Vienna, 2009. URL info
- Výukové metody
- Seminář, prezentace, skupinové diskuze.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Course requirements: 80% attendance (or a written test), active participation, all assignements as set, contributions in mood-link-a discussion forums, essay.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/A2MK_DI2B