PdF:AJ2RC_DI3B Didaktika 3 - Informace o předmětu
AJ2RC_DI3B Didaktika 3
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/0/24. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 15. 2. 13:00–14:50 učebna 59, Pá 1. 3. 13:00–14:50 učebna 59, Pá 15. 3. 13:00–14:50 učebna 59, Pá 29. 3. 13:00–14:50 učebna 59, Pá 12. 4. 13:00–14:50 učebna 59, Pá 3. 5. 13:00–14:50 učebna 59
- Předpoklady
- didactics 3A passed
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Anglický jazyk a literatura pro základní školy)
- Cíle předmětu
- Students will consolidate and enrich their knowledge of didactics of English, will prepare fo the state exam and work on their Student teacher portfolio.
- Výstupy z učení
- Students will
- understand the theory of language acquisition
- learn about different teaching methods and approaches and will be able to use appropriate techniques in their practice
- learn about differences among learners and their special needs, will understand the principles of differentiation and individual approach
- create and collect materials for the portfolio. - Osnova
- 1 Language acquisition
- 2 Teaching methods and approaches
- 3 Giving and getting feedback, monitoring progress, evaluation and assessment
- 4 Heterogeneous classes
- 5 Learners with special needs.
- Literatura
- HARMER, Jeremy. How to teach English : an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, 1998, x, 198. ISBN 0582297966. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- Výukové metody
- Seminar, practical activities, examples, portfolio, group discussions.
- Metody hodnocení
- 1 The Successful mid-term test
2 Oral exam at the end.
3 Portfolio completed. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/dok/rfmgr.pl
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/AJ2RC_DI3B