AJ2RC_DI3B Didaktika 3

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/0/24. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Pá 14. 2. 8:00–9:50 učebna 59, Pá 28. 2. 8:00–9:50 učebna 59, Pá 13. 3. 8:00–9:50 učebna 59, Pá 27. 3. 8:00–9:50 učebna 59, Pá 17. 4. 8:00–9:50 učebna 59
Předpoklady
didactics 3A passed
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will consolidate and enrich their knowledge of didactics of English, will prepare fo the state exam and work on their Student teacher portfolio.
Výstupy z učení
Students will
- understand the theory of language acquisition
- learn about different teaching methods and approaches and will be able to use appropriate techniques in their practice
- learn about differences among learners and their special needs, will understand the principles of differentiation and individual approach
- create and collect materials for the portfolio.
Osnova
  • 1 Language acquisition
  • 2 Teaching methods and approaches
  • 3 Giving and getting feedback, monitoring progress, evaluation and assessment
  • 4 Heterogeneous classes
  • 5 Learners with special needs.
Literatura
    doporučená literatura
  • HARMER, Jeremy. Essential teacher knowledge : core concepts in English language teaching. First published. Harlow: Pearson Education Limited, 2012, 287 stran. ISBN 9781408268049. info
  • HARMER, Jeremy. How to teach English : an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, 1998, x, 198. ISBN 0582297966. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
Výukové metody
Seminar, practical activities, examples, portfolio, group discussions.
Metody hodnocení
1 The Successful mid-term test
2 Oral exam at the end.
3 Portfolio completed.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://is.muni.cz/auth/dok/rfmgr.pl
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/AJ2RC_DI3B