PdF:FJ3007 Didaktika 2 - Informace o předmětu
FJ3007 Didaktika 2
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/1/0. kombinované studium 4 hod. konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ3007/01: každý sudý čtvrtek 8:00–9:50 učebna 54, P. Suquet
- Předpoklady
- FJ3006 Didaktika 1 || FJMP_DI1 Didaktika 1 || FJMK_DI1 Didaktika 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (3)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na problematiku výuky jazykových prostředků a řečových dovedností v jazykové tříde. Po vymezení vztahu řečových dovedností k jazykovým prostředkům je věnována pozornost jejich dílčím aspektům, typologii cvičení a různým prostředkům pro aktivizaci výuky.
- Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto kurzu student dokáže definovat jazykové prostředky, vysvětlit jejich vztah k řečovým dovednostem, navrhnout příklady v metodických listech, aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- Grammaire.
- Lexique.
- Prononciation.
- Orthographe.
- Compréhension orale.
- Compréhension écrite.
- Expression orale.
- Expression écrite.
- Literatura
- povinná literatura
- CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du français langue étrangére et seconde. Grenoble: Presses Universitaires de Grenoble, 2003, 452 s. ISBN 2706110821. info
- doporučená literatura
- Dubrava, J.-P. (2005). SOS orthographe. Paris: Ellipses.
- Cuq, J.-P. (2003). Dictionnaire didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International.
- Léon, M. (2003). Exercices systématiques de prononciation française. Paris: Hachette.
- Abry, D., & Chalaron, M.-L. (2014). La nouvelle grammaire des premiers temps A1-A2. Grenoble: PUG.
- Bogaards, P. (2003). Le vocabulaire dans l’apprentissage des langues étrangères. Paris: Didier.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace, individuální práce. Studenti kombinovaného studia jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
- Metody hodnocení
- Test (70%).
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Další informace k průběhu a ukončení předmětu studenti naleznou ve Studijních materiálech.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/FJ3007