PdF:MA2MP_SDM4 Seminář z did. mat. 4 - Informace o předmětu
MA2MP_SDM4 Seminář z didaktiky matematiky 4
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Irena Budínová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lenka Pavlíčková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc.
Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra matematiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MA2MP_SDM4/01: Po 8:00–9:50 učebna 32, I. Budínová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Matematika (program PdF, N-SS)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Po absolvování disciplíny je student schopen aplikovat poznatky o vzájemných souvislostech témat matematiky 2. stupně ZŠ a různých možnostech přístupu k výuce matematiky. Vývoj matematických pojmů z hlediska jejich historického vývoje, historie vyučování matematice.
- Výstupy z učení
- Po absolvování disciplíny je student schopen aplikovat poznatky o vzájemných souvislostech témat matematiky 2. stupně ZŠ a různých možnostech přístupu k výuce matematiky. Vývoj matematických pojmů z hlediska jejich historického vývoje, historie vyučování matematice.
- Osnova
- Adekvátnost vyučovacích metod a forem práce k jednotlivým tématům učiva matematiky. Výchova žáků k tvořivému a samostatnému přístupu k získávání nových poznatků.Projektové vyučování, tvorba projektů, využití mezipředmětových vztahů a průřezových témat. Práce s talenty, matematické soutěže. Přístupy k žákům s vývojovými poruchami učení.
- Literatura
- Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Edited by Milan Hejný - Jarmila Novotná - Naďa Vondrová. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, viii, 212. ISBN 8072901893. info
- HEJNÝ, Milan a František KUŘINA. Dítě, škola a matematika :konstruktivistické přístupy k vyučování. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 187 s. ISBN 80-7178-581-4. info
- HEJNÝ, Milan. Teória vyučovania matematiky. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatel'stvo, 1989, 554 s. info
- Výukové metody
- Seminář.
- Metody hodnocení
- závěrečný projekt, zápočet
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/MA2MP_SDM4