MA2MP_SDM4 Seminář z didaktiky matematiky 4

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Irena Budínová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lenka Pavlíčková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc.
Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MA2MP_SDM4/01: Po 8:00–9:50 učebna 32, I. Budínová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování disciplíny je student schopen aplikovat poznatky o vzájemných souvislostech témat matematiky 2. stupně ZŠ a různých možnostech přístupu k výuce matematiky. Vývoj matematických pojmů z hlediska jejich historického vývoje, historie vyučování matematice.
Výstupy z učení
Po absolvování disciplíny je student schopen aplikovat poznatky o vzájemných souvislostech témat matematiky 2. stupně ZŠ a různých možnostech přístupu k výuce matematiky. Vývoj matematických pojmů z hlediska jejich historického vývoje, historie vyučování matematice.
Osnova
  • Adekvátnost vyučovacích metod a forem práce k jednotlivým tématům učiva matematiky. Výchova žáků k tvořivému a samostatnému přístupu k získávání nových poznatků.Projektové vyučování, tvorba projektů, využití mezipředmětových vztahů a průřezových témat. Práce s talenty, matematické soutěže. Přístupy k žákům s vývojovými poruchami učení.
Literatura
  • Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Edited by Milan Hejný - Jarmila Novotná - Naďa Vondrová. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, viii, 212. ISBN 8072901893. info
  • HEJNÝ, Milan a František KUŘINA. Dítě, škola a matematika :konstruktivistické přístupy k vyučování. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 187 s. ISBN 80-7178-581-4. info
  • HEJNÝ, Milan. Teória vyučovania matematiky. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatel'stvo, 1989, 554 s. info
Výukové metody
Seminář.
Metody hodnocení
závěrečný projekt, zápočet
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020.