PdF:SZc020 Didaktika biologie 1 - Informace o předmětu
SZc020 Didaktika biologie 1
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/0/1.3. 15 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Libuše Vodová, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Po 25. 2. 14:00–14:50 kancelář vyučujícího, Po 4. 3. 16:00–17:50 kancelář vyučujícího, Čt 14. 3. 15:00–17:50 kancelář vyučujícího, St 3. 4. 14:00–16:50 kancelář vyučujícího, St 17. 4. 14:00–16:50 kancelář vyučujícího, Pá 10. 5. 13:00–15:50 kancelář vyučujícího
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Student se seznámí s platnými kurikulárními dokumenty a dílčími postupy potřebnými pro vytvoření přípravy na hodinu přírodopisu.V přípravě na výuku dokáže uplatňovat různorodé metodické postupy.V rámci kurzu se student naučí zařadit konkrétní hodinu do RVP ZV, formulovat výchovně vzdělávací cíle, didakticky analyzovat učivo, rozvíjet mezipředmětové vztahy a sestavit scénář hodiny.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen:
- vysvětlit pojem kurikulární dokumenty
- charakterizovat obsah RVP ZV
- charakterizovat postavení přírodopisu v RVP ZV
- formulovat výchovně vzdělávací cíle pro konkrétní hodinu přírodopisu
- navrhnout, které mezipředmětové vztahy lze v konkrétní hodině přírodopisu rozvíjet
- didakticky analyzovat konkrétní hodinu přírodopisu
- vytvořit přípravu pro konkrétní hodinu přírodopisu - Osnova
- Obsahem učiva jsou vzdělávací programy a zařazení vyučovacího předmětu do vzdělávacích programů, seznámení s RVP ZŠ a RVP pro střední školy, edukační procesy a formy práce výuky předmětu a organizace vyučovacího procesu. Po absolvování disciplíny oborová didaktika I bude student schopen didaktické transformace teoretického základu do učiva vyučovaného předmětu na základní a střední škole, bude umět volit vhodné vyučovací metody a formy práce pro výuku daného předmětu.
- Literatura
- doporučená literatura
- ALTMANN, Antonín. Metody a zásady ve výuce biologii. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1975, 285 s. URL info
- neurčeno
- ČAPEK, Robert. Moderní didaktika : lexikon výukových a hodnoticích metod. Vydání 1. Praha: Grada, 2015, 604 stran. ISBN 9788024734507. URL info
- KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009, 447 s. ISBN 9788073675714. info
- HERR, Norman. The sourcebook for teachnig science. San Francisco: John Wiley / Jossey-Bass Publishers, 2007, 584 s. ISBN 978-0-7879-7298-1. info
- Výukové metody
- přednáška, vysvětlování, rozhovor, práce s pracovním listem, práce s textem
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen písemným testem.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/SZc020