PdF:Ze0159 Terénní praxe - Česká republik - Informace o předmětu
Ze0159 Terénní praxe - Česká republika
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/0/3.3. 5 dní. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Radek Durna (cvičící)
doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc. (cvičící)
prof. RNDr. Jaromír Kolejka, CSc. (cvičící)
RNDr. Hana Svobodová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- RNDr. Hana Svobodová, Ph.D.
Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Kateřina Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra geografie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- Ze0159/01: Pá 7. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, So 8. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Ne 9. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Po 10. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Út 11. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, E. Hofmann
Ze0159/02: Pá 7. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, So 8. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Ne 9. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Po 10. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Út 11. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, H. Svobodová
Ze0159/03: Pá 7. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, So 8. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Ne 9. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Po 10. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Út 11. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, R. Durna
Ze0159/04: Pá 7. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, So 8. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Ne 9. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Po 10. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, Út 11. 6. 8:00–15:50 kancelář vyučujícího, J. Kolejka - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je aplikace znalostí a předmětů Fyzická geografie ČR a Socioekonomická geografie ČR na příkladech v terénu. Studenti rovněž získají praktické dovednosti pro přípravu a realizaci školního výletu pro žáky základní školy.
- Výstupy z učení
- Po průběhu výuky bude student schopen:
- Aplikovat obecné pojmy ze fyzické a socioekonomické geografie na příkladech v modelovém regionu v terénu.
- Vysvětlit vazby mezi přírodními a antropogenními systémy na modelovém příkladu v terénu – vysvětlit lokalizační faktory rozmístění obyvatelstva a ekonomických aktivit v kontextu historických i současných událostí.
- Využít relevantní data a mapové podklady pro geografickou analýzu v modelovém regionu.
- Interpretovat fyzicko- a socioekonomické jevy v krajině a využit je pro vlastní přípravu výuky na ZŠ.
- Orientovat se v terénu, ovládnout zásady bezpečného pohybu v terénu.
- Aplikovat základní kvalitativní metody geografického výzkumu (pozorování, náčrt, hodnocení krajiny).
- Navrhnout vlastní školní výlet. - Osnova
- 1. Přípravná fáze tuzemské exkurze – organizační (doprava, ubytování, bezpečnost apod.) a odborné hledisko (plánování trasy, příprava mapových podkladů apod.).
- 2. Realizační fáze – vedení určeného dne exkurze, zpracování zadaných úkolů, dokumetace trasy.
- 3. Závěrečná fáze – zpracování terénní deníku, hodnocení a zpětná vazba.
- Literatura
- Školní atlas České republiky. 1. vyd. Praha: Kartografie, 2000, 32 s. ISBN 80-7011-657-9. info
- Výukové metody
- Konzultace, samostatná práce, terénní výuka.
- Metody hodnocení
- Absolvování terénní praxe, vedení zadaného dne, následné zpracování terénního deníku a jeho prezentace.
- Informace učitele
- Literatura: podle cílových regionů exkurze v ČR
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/Ze0159