PdF:AJ2BP_PJ3B Praktický jazyk 3B - Informace o předmětu
AJ2BP_PJ3B Praktický jazyk 3B
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Ailsa Marion Randall, M.A. (cvičící) - Garance
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2BP_PJ3B/OS01: Pá 14. 2. 11:00–13:50 učebna 65, Pá 21. 2. 11:00–13:50 učebna 65, Pá 28. 2. 11:00–13:50 učebna 65, Pá 6. 3. 11:00–13:50 učebna 65, Pá 13. 3. 11:00–13:50 učebna 65, Pá 20. 3. 11:00–13:50 učebna 65, J. Chocholatá, G. Oaklandová
AJ2BP_PJ3B/01: St 13:00–15:50 učebna 54, J. Chocholatá, A. Randall - Předpoklady
- AJ2BP_PJ3A Praktický jazyk 3A
Students will have finished successfully A2BP_PJ2A. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Předpoklad: AJ4_JC2B - Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The course will be based on students' own presentations taken from a range of options given in the moodlinka course.
At the end of the course students:
should have a well developed sense of the subtleties of English,
should have a basic command of collocations, connotations, register, etc).
should have developed their reading skills (extra material provided) and work on their vocabulary. - Výstupy z učení
- On completion of the course students will be able to conduct lessons entirely in English, they will be able to analyze and assess the effectiveness of various activities, and will also have experience in creating their own. Their language skills will have further developed toward C1 level.
- Osnova
- Topics covered include: Advice for new teachers, education of minority students, teaching tolerance, education in society.
- Literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University, 2010, 168 s. ISBN 9780194594585. info
- JONES, Ceri, Tania BASTOW a Jon HIRD. Inside out. 1st ed. Oxford: Macmillan, 2001, 159 s. ISBN 0-333-91740-5. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 1985, viii, 328. ISBN 0521287235. info
- Výukové metody
- seminar, seminar discussions, presentations
- Metody hodnocení
- Classes will involve group- and pair-work and all students will be expected to participate. The course finishes with a credit, to obtain this students must pass continuous assessment with 70%
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1966
Continuous assessment: Class participation Forum entries Four options Test passmark 70% - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/AJ2BP_PJ3B