PdF:AJ2RC_DI2B Didaktika 1 - Informace o předmětu
AJ2RC_DI2B Didaktika 1
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/0/24. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 21. 2. 13:00–14:50 učebna 59, Pá 6. 3. 13:00–14:50 učebna 59, Pá 20. 3. 13:00–14:50 učebna 59, Pá 3. 4. 13:00–14:50 učebna 59, Pá 24. 4. 13:00–14:50 učebna 59
- Předpoklady
- basic school experience
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Anglický jazyk a literatura pro základní školy)
- Cíle předmětu
- This course will review the background and development of teaching English to Young Learners(TEYL). The participants will analyse the YLs needs and they will suggest and examine appropriate approaches to TEYL. They will also explore, evaluate and adapt methodology and materials used for teaching YLs. They will review methods of evaluation and assessment suitable for YLs.
- Výstupy z učení
- Students will:
raise their awareness of basic principles of TEYL
design a series of lessons based on a topic, story or activity
present a project in English
use varied assessment tools - Osnova
- Who is a young learner?
- Context: TEYL in the Czech Republic
- How children learn languages,needs analysis
- Planning a syllabus
- Different approaches, role of English within the curriculum
- Long-term planning
- CLIL (Content and language integrated learning)
- Giving and getting feedback, monitoring progress
- Assessing YLs
- School-parents cooperation
- Literatura
- PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
- HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992, 169 s. ISBN 0582071097. info
- BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
- DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
- SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
- Výukové metody
- Learning centers, microteaching, presentations, reading
- Metody hodnocení
- Workshop-type seminars,active participation of students in the lessons and discussions, Moodle support
Assessment
Continuous assessment 50 pts.
Attendance 20 pts.
Dialogue Journal 10 pts.
Portfolio 10 pts.
Facilitation 10 pts.
Final assessment 50 pts.
Project and colloquy
Two week teaching sequence (with lesson plans) using one of the three approaches (topic, story,activity based or CLIL)
Presentation in the session with a 5 minute microteaching slot
Students have to achieve minimum 70 pts. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=46
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/AJ2RC_DI2B