AJ2RC_DI2B Didaktika 1

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/0/24. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Pá 21. 2. 13:00–14:50 učebna 59, Pá 6. 3. 13:00–14:50 učebna 59, Pá 20. 3. 13:00–14:50 učebna 59, Pá 3. 4. 13:00–14:50 učebna 59, Pá 24. 4. 13:00–14:50 učebna 59
Předpoklady
basic school experience
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course will review the background and development of teaching English to Young Learners(TEYL). The participants will analyse the YLs needs and they will suggest and examine appropriate approaches to TEYL. They will also explore, evaluate and adapt methodology and materials used for teaching YLs. They will review methods of evaluation and assessment suitable for YLs.
Výstupy z učení
Students will:
raise their awareness of basic principles of TEYL
design a series of lessons based on a topic, story or activity
present a project in English
use varied assessment tools
Osnova
  • Who is a young learner?
  • Context: TEYL in the Czech Republic
  • How children learn languages,needs analysis
  • Planning a syllabus
  • Different approaches, role of English within the curriculum
  • Long-term planning
  • CLIL (Content and language integrated learning)
  • Giving and getting feedback, monitoring progress
  • Assessing YLs
  • School-parents cooperation
Literatura
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
  • HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992, 169 s. ISBN 0582071097. info
  • BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
Výukové metody
Learning centers, microteaching, presentations, reading
Metody hodnocení
Workshop-type seminars,active participation of students in the lessons and discussions, Moodle support
Assessment
Continuous assessment 50 pts.
Attendance 20 pts.
Dialogue Journal 10 pts.
Portfolio 10 pts.
Facilitation 10 pts.
Final assessment 50 pts.
Project and colloquy
Two week teaching sequence (with lesson plans) using one of the three approaches (topic, story,activity based or CLIL)
Presentation in the session with a 5 minute microteaching slot
Students have to achieve minimum 70 pts.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=46
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/AJ2RC_DI2B