PdF:IPPp10 Asistentská ped. praxe 2 - Informace o předmětu
IPPp10 Asistentská pedagogická praxe 2
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 1/0/2. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (cvičící)
Bc. Denisa Foltová, DiS. (pomocník) - Garance
- doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Autratová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IPPp10/01: Po 12:00–12:50 učebna 34, J. Havel, P. Najvar
IPPp10/02: St 14:00–14:50 učebna 22, J. Havel, P. Najvar
IPPp10/03: St 15:00–15:50 učebna 39, J. Havel, P. Najvar
IPPp10/04: Čt 9:00–9:50 učebna 24, J. Havel, P. Najvar - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem je uvést studenta do reálného procesu učení a vyučování a zapojit ho do asistentských činností a umožnit realizaci mikrovýstupu.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student bude schopen: používat s porozuměním základní odbornou terminologii při popisu a interpretaci výukových situací; charakterizovat edukační prostředí školy, na níž absolvoval asistentskou praxi; popsat a vysvětlit kurikulární činností učitele (od formulace výukových cílů, učebních úloh různé kognitivní náročnosti až po výukové strategie); ukázat na příkladech různé možnosti hodnocení žáků a posoudit jejich výhody a nevýhody.
- Osnova
- 1. Pozorování dynamiky výukového procesu podle daných kritérií z různých hledisek. 2. Průběh vyučování a učení a utváření znalostí (práce s koncepty a prekoncepty); 3. Plánování - cíle v řízení výuky; 4. Práce učitele s učivem; 5. Formulace a aplikace učebních úloh a vyučovacích postupů; 6. Zařazování praktických činností do výuky; 7. Využití didaktických prostředků/pomůcek, zvláště učebnic. 8. Hodnocení žáků, diagnostiky a zpětné vazby.
- Literatura
- HORKÁ, Hana, Hana FILOVÁ, Tomáš JANÍK a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Studie ze školní pedagogiky. 3. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 180 s. Řada pedagogiky a psychologie. ISBN 978-80-210-4859-1. info
- HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 239 s. ISBN 9788073677558. info
- Výukové metody
- Student v průběhu semestru připraví a realizuje mikrovýstup, pořídí videozáznam, který je ve skupině (sebe)reflektován. Do portfolia doplní poznatky, zjištění a další dokumentace z praxe.
- Metody hodnocení
- Zápočet: seminární diskuse.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/IPPp10