PdF:IAJk21 Didaktika 4B - AJ - Informace o předmětu
IAJk21 Didaktika 4B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/0/1. 8 konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Šárka Cox (cvičící)
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Gabriela Oaklandová
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IAJk21/OS01: Pá 5. 3. 13:00–14:50 učebna 55, Pá 12. 3. 13:00–14:50 učebna 55, Pá 19. 3. 13:00–14:50 učebna 55, Pá 26. 3. 13:00–14:50 učebna 55, Pá 9. 4. 13:00–14:50 učebna 55, Pá 16. 4. 13:00–14:50 učebna 55, Pá 23. 4. 13:00–14:50 učebna 55, Pá 30. 4. 13:00–14:50 učebna 55, Pá 7. 5. 13:00–14:50 učebna 55, Pá 14. 5. 13:00–14:50 učebna 55, Pá 21. 5. 13:00–14:50 učebna 55, Š. Cox
- Předpoklady
- IAJk11 Souborná zkouška z AJ
Didaktika 4A passed. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základních škol (program PdF, C-CV)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Modern primary school English teacher and his/her methods in teaching English to young learners. At the end of the course the students should be able to prepare a creative, logical and balanced lesson plan. Students should interpret the acquired knowledge as well as make deductions based on it.Moreover, students will be able to reflect their own teaching, get and give feedback.
- Výstupy z učení
- Students understand specific needs of young language learners. Students know and use classroom language and instructions at adequate level. Students are able to design adequate types of activities for young learners. Students understand and apply theoretical principles into their teaching. Students reflect on their experience and develop their professional competences. Students give and get feedback and react positively to it. Students link the theory to the activities they keep in their teaching portfolios and explain teaching principles.
- Osnova
- 1 Teaching speaking 2 Teaching reading 3 Teaching writing 4 Teaching vocabulary 5 Teaching grammar 6 Teaching pronunciation
- Literatura
- Cameron, L. (c2001). Teaching languages to young learners. (xvi, 258 s.) Cambridge: Cambridge University Press
- Lojová, G. (2005). Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. (197 s.) Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave.
- Slattery, M. and Willis, J.: English for Primary Teachers. Oxford: OUP, 2006.
- REILLY, V. and WARD, S. M. Very young learners. Oxford: Oxford University Press, 1997. 195 s. ISBN 0-19-437209-X.
- HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992, 169 s. ISBN 0582071097. info
- DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
- SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
- Výukové metody
- class discussions, group projects, presentations, readings, homework
- Metody hodnocení
- 1 Active participation in the sessions 2 Teaching portfolio tasks 3 Teaching practice 4 Work in Moodle (reading, forums)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2417
Link for online lessons: https://cesnet.zoom.us/j/5817802862 Meeting ID: 581 780 2862 - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Informace k zápisu jsou v Informacích učitele v sylabu.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/IAJk21