PdF:IAJk21 Didaktika 4B - AJ - Informace o předmětu
IAJk21 Didaktika 4B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2023
- Rozsah
- 0/0/1. 8 konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Šárka Cox (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IAJk21/OS01: Pá 17. 2. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 24. 2. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 3. 3. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 10. 3. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 17. 3. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 24. 3. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 31. 3. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 14. 4. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 21. 4. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 28. 4. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 5. 5. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 12. 5. 16:00–17:50 učebna 58, Š. Cox
- Předpoklady
- IAJk11 Souborná zkouška z AJ
Didaktika 4A passed. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základních škol (program PdF, C-CV)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Modern primary school English teacher and his/her methods in teaching English to young learners. By the end of the course students will be able to prepare a suitable, varied, and logically staged lesson for YLs. Students will be able to reflect on the acquired knowledge and link it to their teaching practice. Students will be able to reflect on their own teaching, receive and give feedback.
- Výstupy z učení
- Students understand specific needs of young language learners. Students know and use classroom language and instructions at an adequate level. Students are able to design suitable types of activities for young learners. Students understand and apply theoretical principles in their teaching. Students reflect on their experience and develop their professional competences. Students give and get feedback and react positively to it. Students link theory to the activities they keep in their teaching portfolios and explain the teaching principles.
- Osnova
- 1 Teaching speaking 2 Teaching reading 3 Teaching writing 4 Teaching vocabulary 5 Teaching grammar 6 Teaching pronunciation
- Literatura
- Slattery, M. and Willis, J.: English for Primary Teachers. Oxford: OUP, 2006.
- Lojová, G. (2005). Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. (197 s.) Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave.
- Cameron, L. (c2001). Teaching languages to young learners. (xvi, 258 s.) Cambridge: Cambridge University Press
- REILLY, V. and WARD, S. M. Very young learners. Oxford: Oxford University Press, 1997. 195 s. ISBN 0-19-437209-X.
- HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992, 169 s. ISBN 0582071097. info
- DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
- SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
- Výukové metody
- class discussions, task demonstration, group projects, presentations, reading, homework
- Metody hodnocení
- 1 Active participation in class. 2 Portfolio tasks 3 Teaching practice 4 Moodlinka course work 5 Reflective writing
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1862
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Informace k zápisu jsou v Informacích učitele v sylabu.
- Statistika zápisu (jaro 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2023/IAJk21