PdF:NJ_D301 Prezentační dovednosti v němč. - Informace o předmětu
NJ_D301 Prezentační dovednosti v němčině
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/1/0. 3 x 2 hodiny v kombinované formě. 2 kr. (plus 2 za k). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Adéla Straková (přednášející)
- Garance
- PhDr. Hana Peloušková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJ_D301/Kombi01: Pá 5. 3. 14:00–15:50 učebna 52, Pá 19. 3. 14:00–15:50 učebna 52, Pá 16. 4. 14:00–15:50 učebna 52, A. Straková
NJ_D301/Prez01: každý lichý čtvrtek 18:00–19:50 učebna 67, A. Straková - Předpoklady
- Znalosti němčiny minimálně na úrovni B1+. Předmět je vhodný pro studenty všech ročníků.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 38 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 2/38, pouze zareg.: 0/38, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/38 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - německý jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-NJ3S) (6)
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (4)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-MA2)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství německého jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství německého jazyka pro základní školy (program PdF, N-NJ2) (6)
- Učitelství německého jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (4)
- Cíle předmětu
- Cíle předmětu:
získání teoretických poznatků o prezentaci jakožto jednoho z typů osobního přednesu
rozvoj schopnosti aplikace těchto poznatků při přípravě vlastní prezentace
rozvoj vlastních strategií pomáhající k úspěšnému zvládnutí prezentace
minimalizování trémy a strachu z výstupu před publikem - Výstupy z učení
- Am Ende dieses Kurses verfügen die Studierenden über theoretisches Wissen über Präsentationsgestaltung, sie sind in der Lage, dieses Wissen in der Vorbereitung eigener Präsentation anzuwenden, haben eigene Strategien entwickelt und können Nervosität und Angst bei einem Auftritt in der Öffentlichkeit minimieren.
- Osnova
- Obsah a rozvržení učiva
- 1. Úvod do tématu (1.- 4. týden)
- Vymezení pojmu
- Příprava prezentace
- Struktura prezentace
- Jazykové prostředky
- 2. Výstup (5. – 9. Týden)
- Tréma
- Postoj, oční kontakt, gesta
- Práce s publikem
- Timemanagment
- 3. Zpětná vazba (10. – 12. týden)
- Analýza jednotlivých výstupů
- Další tipy a triky pro úspěšné zvládnutí prezentace vycházející z analýzy výstupů
- 1. Úvod do tématu (1.- 4. týden)
- Vymezení pojmu
- Příprava prezentace
- Struktura prezentace
- Jazykové prostředky
- 2. Výstup (5. – 9. Týden)
- Tréma
- Postoj, oční kontakt, gesta
- Práce s publikem
- Timemanagment
- 3. Zpětná vazba (10. – 12. týden)
- Analýza jednotlivých výstupů
- Další tipy a triky pro úspěšné zvládnutí prezentace vycházející z analýzy výstupů
- Literatura
- povinná literatura
- Phonothek intensiv : Aussprachetraining. Edited by Ursula Hirschfeld - Kerstin Reinke - Eberhard Stock. Berlin: Langenscheidt, 2007, 176 s. ISBN 9783468497643. info
- doporučená literatura
- ISABEL GARCÍA. Ich rede. Kommunikationsfallen und wie man sie umgeht. München: mvgverlag, 2010. info
- PETER KÜRSTEINER, Inga Berkensträter. 100 Tipps & Tricks für Reden, Vorträge und Präsentationen. Weinheim und Basel: Beltz Verlag, 2010. info
- HIERHOLD, Emil. Rétorika a prezentace. Translated by Iva Michňová. 7., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2008, 380 s. ISBN 9788024724232. info
- HARTMANN, Jürgen, Rainer RÖPNACK a Doris JACOBS-STRACK. Lehrerinnen präsentieren : zielgerichtet informieren und erfolgreich überzeugen. Weinheim: Beltz Verlag, 1999, 126 s. ISBN 3407220405. info
- Výukové metody
- prezentace, diskuze, práce s videi a výukovými texty, domácí úkoly
- Metody hodnocení
- aktivní účast na seminářích, pravidelné výstupy, alespoň jeden na já jazykové úrovni B2 nebo C1 (dle vstupní úrovně). Pro kolokvium navíc odevzdání jedné prezentace v powerpointu. online semestr: pravidelné výstupy a úkoly na seminářích (zápočet), pro kolokvium navíc odevzdání nahrávky prezentace ve skupinách a vypracování feedbacku k prezentaci ostatních ve skupince
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Vyučování 1x14dní.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/NJ_D301