NJ_M302 Motivace ve výuce cizího jazyka

Pedagogická fakulta
jaro 2021
Rozsah
0/1/0. 6 hodin v kombinované formě. 2 kr. (plus 2 za k). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJ_M302/Kombi01: Pá 12. 3. 10:00–11:50 učebna 59, Pá 26. 3. 10:00–11:50 učebna 59, Pá 16. 4. 10:00–11:50 učebna 59, V. Janíková
NJ_M302/Prez01: Út 10:00–10:50 učebna 65, V. Janíková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 21 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
At the end of the course, the students should gain a deeper insight into the concepts of motivation and motivation with regard to foreign language teaching and should be able to implement aspects of motivation and motivation in classroom practice. The individual learning requirements are taken into account.
Výstupy z učení
Die Studierenden sind fähig, das Basiswissen über die Motivation und Motivierung beim Fremdsprachenlernen und -lehren zu reflektieren und die theoretischen Kenntnisse mit der Berücksichtigung der Klassenheterogenität in die Unterrichtspraxis implementieren zu können.
Osnova
  • Motivation Motivierung Faktoren der Motivation beim Fremdsprachenlernen Individuelle Lernvoraussetzungen Lernschwierigkeiten Motivationsaktivitäten (Differenzierung, Individualisierung)
Literatura
  • FUKOVÁ, Petra. Motivierung zum Deutschlernen aus der Lehrerperspektive: Vorläufige Zwischenergebnisse einer Untersuchung. In Janíková, V.; Hanušová, S. Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung. Brno: Masarykova univerzita, 2017, s. 15-44. ISBN 978-80-210-8869-6. info
  • ZELINKOVÁ, Olga. Cizí jazyky a specifické poruchy učení. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2006, 167 s. ISBN 8073110229. info
  • POHL, Daniela. Motivation im Fremdsprachenunterricht als Grundlage für die Förderung von Mehrsprachigkeit : Fremdsprachen in der Grundschule. [München]: GRIN, 2004, 129 s. ISBN 9783640458806. info
  • SELLIN, Katrin. Wenn Kinder mit Legasthenie Fremdsprachen erlernen : mit zahlreichen Übungsvorschlägen. Basel: Ernst Reinhardt, 2004, 159 s. ISBN 349701673X. info
  • JANÍKOVÁ, Věra. Výuka německého jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, pedagogická fakulta, 2003, 120 s. ISBN 80-210-3135-2. info
Výukové metody
Vortrag, Diskussion, Präsentationen, Hausaufgaben
Metody hodnocení
2 Kredite: 2 Hausaufgaben und 1 Präsentation (Unterrichtsaktivität) 4 Kredite: 2 Hausaufgaben und 1 Präsentation (Unterrichtsaktivität) Seminararbeit
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá v pátek.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.