PdF:NJ_M302 Motivace ve výuce - Informace o předmětu
NJ_M302 Motivace ve výuce cizího jazyka
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/1/0. 6 hodin v kombinované formě. 2 kr. (plus 2 za k). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJ_M302/Kombi01: Pá 12. 3. 10:00–11:50 učebna 59, Pá 26. 3. 10:00–11:50 učebna 59, Pá 16. 4. 10:00–11:50 učebna 59, V. Janíková
NJ_M302/Prez01: Út 10:00–10:50 učebna 65, V. Janíková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 21 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- At the end of the course, the students should gain a deeper insight into the concepts of motivation and motivation with regard to foreign language teaching and should be able to implement aspects of motivation and motivation in classroom practice. The individual learning requirements are taken into account.
- Výstupy z učení
- Die Studierenden sind fähig, das Basiswissen über die Motivation und Motivierung beim Fremdsprachenlernen und -lehren zu reflektieren und die theoretischen Kenntnisse mit der Berücksichtigung der Klassenheterogenität in die Unterrichtspraxis implementieren zu können.
- Osnova
- Motivation Motivierung Faktoren der Motivation beim Fremdsprachenlernen Individuelle Lernvoraussetzungen Lernschwierigkeiten Motivationsaktivitäten (Differenzierung, Individualisierung)
- Literatura
- FUKOVÁ, Petra. Motivierung zum Deutschlernen aus der Lehrerperspektive: Vorläufige Zwischenergebnisse einer Untersuchung. In Janíková, V.; Hanušová, S. Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung. Brno: Masarykova univerzita, 2017, s. 15-44. ISBN 978-80-210-8869-6. info
- ZELINKOVÁ, Olga. Cizí jazyky a specifické poruchy učení. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2006, 167 s. ISBN 8073110229. info
- POHL, Daniela. Motivation im Fremdsprachenunterricht als Grundlage für die Förderung von Mehrsprachigkeit : Fremdsprachen in der Grundschule. [München]: GRIN, 2004, 129 s. ISBN 9783640458806. info
- SELLIN, Katrin. Wenn Kinder mit Legasthenie Fremdsprachen erlernen : mit zahlreichen Übungsvorschlägen. Basel: Ernst Reinhardt, 2004, 159 s. ISBN 349701673X. info
- JANÍKOVÁ, Věra. Výuka německého jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, pedagogická fakulta, 2003, 120 s. ISBN 80-210-3135-2. info
- Výukové metody
- Vortrag, Diskussion, Präsentationen, Hausaufgaben
- Metody hodnocení
- 2 Kredite: 2 Hausaufgaben und 1 Präsentation (Unterrichtsaktivität) 4 Kredite: 2 Hausaufgaben und 1 Präsentation (Unterrichtsaktivität) Seminararbeit
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá v pátek.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/NJ_M302