SOk161 Realizace výchovně-metodického kurzu

Pedagogická fakulta
jaro 2021
Rozsah
0/0.8/0. 10 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Pá 5. 3. 14:00–16:50 učebna 33, Pá 26. 3. 14:00–16:50 učebna 33, So 15. 5. 14:00–16:50 učebna 33
Předpoklady
V rámci předmětu se studenti získají teoretické znalosti a praktické zkušenosti s přípravou pedagogických projektů, jejichž cílem je intervence do pedagogické praxe, prostřednictvím uplatnění nových metod práce a zajištění patřičných finančních prostředků. Studenti dle zadání zpracují pedagogický projekt, jenž má charakter reálného výchovně-vzdělávacího kurzu v rozsahu 3 dnů. Před seminární skupinou projekt obhajují, kolegové hodnotí ideový záměr, adekvátnost zvolených metod a obhajobu rozpočtu apod.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/100, pouze zareg.: 0/100, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/100
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na základě nabytých znalostí z vybrané specializace a společného teoretického i aplikovaného základu bude student/ka schopen/a interpretovat zvolené téma kurzu (projektu) a aplikovat je do konkrétních aktivit
Výstupy z učení
Student/ka bude schopen/a tvůrčí práce v oblasti projektování Student/ka se získá základní orientaci v získávání finančních prostředků k zamýšleným aktivitám.
Osnova
  • 1. Strategické plánování. 2. Zdroje financování (granty, sponzoři-jejich výběr, odůvodnění projektů). 3. Projektování, pojem projekt, tvorba projektu (stanovení cílů, dílčí kroky ekonomické, technické, personální zajištění, propagace, jednotlivé etapy realizace). 4. Vypracování vlastního projektu.
Literatura
  • Cesty k úspěšnému fundraisingu. Dostupné z: http://www.neziskovky.cz/files/publikace/Setkavani_2004_publikace.pdf.
  • Association of Fundraising Professionals, Professional association of individuals responsible for generating philanthropic support for a wide variety of nonprofit, charitable organizations. Dostupné na: http://www.afpnet.org.
  • BOUKAL, Petr. Nestátní neziskové organizace : (teorie a praxe). Vyd. 1. V Praze: Oeconomica, 2009, 303 s. ISBN 9788024516509. info
  • PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času : [teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času]. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008, 221 s. ISBN 9788073674236. info
  • Zlatý fond her : hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Edited by Ivo Jirásek. Vydání druhé. Praha: Portál, 2008, 155 stran. ISBN 9788073675066. info
  • REITMAYEROVÁ, Eva. Cílená zpětná vazba : metody pro vedoucí skupin a učitele. Illustrated by Věra Broumová. Vydání první. Praha: Portál, 2007, 173 stran. ISBN 9788073673178. info
  • Zlatý fond her : hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Edited by Jan Hrkal - Radek Hanuš. Vyd. 4. Praha: Portál, 2007, 165 s. ISBN 9788073672652. info
  • POLAČKOVÁ, Zuzana. Fundraisingové aktivity : jak získat finanční prostředky od místní komunity. Vydání první. Praha: Portál, 2005, 119 stran. ISBN 8071786942. info
Výukové metody
skupinová práce, samostatná práce, diskuse, domácí příprava
Metody hodnocení
Vypracování návrhu projektu na konkrétní kurz mimoškolní výchovy ve standardním rozsahu a úpravě odborného textu (rozsah textu mezi 10 000 až 12 000 znaků, v textu uvádět odkazy na použitou literaturu, za textem její seznam). Veřejná prezentace projektu konkrétního kurzu.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.