PdF:SPk321 Specializace: Psychopedie 2 - Informace o předmětu
SPk321 Specializace: Psychopedie 2
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. et Mgr. Kateřina Heislerová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu SPk120 Specializace: Psychopedie 1.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojit si současné poznatky v oblasti pedagogiky osob s mentálním postižením, s poruchami autistického spektra a Downovým syndromem a způsob edukace těchto žáků.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student:
- mít obecné vědomosti z oblasti pedagogiky osob s poruchami intelektu
- mít obecné vědomosti z oblasti pedagogiky osob s poruchami autistického spektra;
- schopen aplikovat přístupy ke vzdělávání a výchově dětí a žáků s poruchami autistického spektra a Downovým syndromem;
- ovládat práci s žáky s poruchami autistického spektra na úrovni asistenta pedagoga. - Osnova
- 1. Osobnost dítěte s mentálním postižením. 2. Edukace žáků s mentálním postižením, inkluzivní přístupy. 3. Komunitní formy péče o lidi s mentálním postižením. Chráněné bydlení pro osoby s mentálním postižením. 4. Poruchy autistického spektra (PAS). 5. Downův syndrom (DS).
- Literatura
- BAZALOVÁ, Barbora. Dítě s mentálním postižením a podpora jeho vývoje. Vydání první. Praha: Portál, 2014, 183 s. ISBN 978-80-262-0693-4. URL info
- Valenta, M., Müller, O. (2013) Psychopedie: teoretické základy a metodika. Praha: Parta.
- Bazalová, B. (2017) Autismus v edukační praxi. Praha: Portál.
- Selikowitz, M. (2011) Downův syndrom: definice a příčiny, vývoj dítěte, výchova a vzdělání, dospělost. Praha: Portál.
- Švarcová, I. (2011) Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha: Portál.
- Thorová, K. (2016) Poruchy autistického spektra. Praha: Portál.
- Vágnerová, M. (2014) Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál.
- Výukové metody
- Konzultace s aktivní účastí studentů, která bude upřesněna na první konzultaci, instrukce dostupné v Is.
- Metody hodnocení
- Plnění zadaných úkolů a průběžných testů. Aktivní účast (80 %). Písemný test a ústní zkouška, pro úspěšné absolvování předmětu je nutných 70 % správných odpovědí.
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/wsedu
Upřesňující informace (interaktivní osnova, aktualizovaný seznam literatury, okruhy atd.) budou sděleny vyučujícím na začátku semestru. Během výuky je nutné se řídit průběžnými informacemi vyučujícího. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Pokračování ve zvolené specializaci.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/SPk321