PdF:IVVp05 Umění a tvorba 4 - Informace o předmětu
IVVp05 Umění a tvorba 4
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Daniela Němcová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IVVp05/01: každou lichou středu 8:00–9:50 učebna 13
IVVp05/02: každé liché úterý 12:00–13:50 učebna 13
IVVp05/03: každý sudý čtvrtek 10:00–11:50 učebna 14
IVVp05/04: každé liché pondělí 11:00–12:50 učebna 15 - Předpoklady
- IVVp02 Umění a tvorba 1 && IVVp03 Umění a tvorba 2 && IVVp04 Umění a tvorba 3
absolvování Umění a tvorba 1-3 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem je kultivace výtvarného projevu a rozvíjení výtvarného myšlení studentů. V praktické rovině jde o realizaci vlastního výtvarného projektu na vybrané, případně individuální téma s intermediálními přesahy.
- Výstupy z učení
- Samostatná koncepce a realizace výtvarného projektu s využitím osvojených odborných výtvarných znalostí a dovedností.
- Osnova
- Formulování výtvarných východisek vlastního výtvarného projektu z hlediska soudobého stavu výtvarného umění. Samostatná realizace výtvarné aktivity s důrazem na intermediální přesahy a konceptuální řešení daného problému. Využití osvojených dovedností z předchozích seminářů ve vlastní tvorbě. Realizace intermediálního výtvarného projektu s důrazem na osobitost sdělení a uměleckou kvalitu. Uvědomělé zacházení s výtvarným jazykem a s využitím profesních kompetencí. Prezentace vlastního projektu a jeho obhájení před spolužáky a vybranými pedagogy KVV s důrazem na komunikační schopnosti studenta.
- Literatura
- povinná literatura
- BABYRÁDOVÁ, Hana. Symbol v dětském výtvarném projevu. 1. vyd. Brno: Nakladatelství MU v Brně, 1999, 125 s. svazek 72, spisy PedF MU V Brně. ISBN 80-210-2079-2. info
- GOMBRICH, E. H. Příběh umění. 1. vyd. Praha: Argo, 1995, 683 s. ISBN 80-204-0685-9. info
- ZHOŘ, Igor. Proměny soudobého výtvarného umění. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, 165 s. ISBN 8004255558. info
- doporučená literatura
- FRANCOVÁ, Jana, Eva STROUHALOVÁ, Jan CHARVÁT, Ondřej NAVRÁTIL, Hana KARKANOVÁ a Martin RAUDENSKÝ. FK 15. Umění autorské knihy a výtvarná výchova. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 209 s. ISBN 978-80-210-8471-1. info
- neurčeno
- BABYRÁDOVÁ, Hana. Dílna jako forma edukace v integrativní pedagogice (interaktivní CD). Brno, 2003. info
- Výukové metody
- konzultace, diskuze skupinové i individuální
- Metody hodnocení
- prezentace výtvarného projektu
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/IVVp05