PdF:NJ_D301 Prezentační dovednosti v němč. - Informace o předmětu
NJ_D301 Prezentační dovednosti v němčině
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/1/0. 3 x 2 hodiny v kombinované formě. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Pavla Marečková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Adéla Straková (přednášející)
Mgr. Jana Veličková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Helena Hradílková (pomocník) - Garance
- PhDr. Hana Peloušková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJ_D301/Kombi01: Pá 18. 2. 14:00–15:50 učebna 65, Pá 18. 3. 14:00–15:50 učebna 65, Pá 22. 4. 14:00–15:50 Virtuální místnost, H. Hradílková, A. Straková
NJ_D301/Prez01: každý lichý čtvrtek 10:00–11:50 učebna 65, H. Hradílková, P. Marečková, A. Straková - Předpoklady
- Znalosti němčiny minimálně na úrovni B1+. Předmět je vhodný pro studenty všech ročníků.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 9/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - německý jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-NJ3S) (6)
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (4)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-MA2)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství německého jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství německého jazyka pro základní školy (program PdF, N-NJ2) (6)
- Učitelství německého jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (4)
- Cíle předmětu
- Cíle předmětu:
získání teoretických poznatků o prezentaci jakožto jednoho z typů osobního přednesu
rozvoj schopnosti aplikace těchto poznatků při přípravě vlastní prezentace
rozvoj vlastních strategií pomáhající k úspěšnému zvládnutí prezentace
minimalizování trémy a strachu z výstupu před publikem - Výstupy z učení
- Am Ende dieses Kurses verfügen die Studierenden über theoretisches Wissen über Präsentationsgestaltung, sie sind in der Lage, dieses Wissen in der Vorbereitung eigener Präsentation anzuwenden, haben eigene Strategien entwickelt und können Nervosität und Angst bei einem Auftritt in der Öffentlichkeit minimieren.
- Osnova
- Obsah a rozvržení učiva
- 1. Úvod do tématu (1.- 4. týden)
- Vymezení pojmu
- Příprava prezentace
- Struktura prezentace
- Jazykové prostředky
- 2. Výstup (5. – 9. Týden)
- Tréma
- Postoj, oční kontakt, gesta
- Práce s publikem
- Timemanagment
- 3. Zpětná vazba (10. – 12. týden)
- Analýza jednotlivých výstupů
- Další tipy a triky pro úspěšné zvládnutí prezentace vycházející z analýzy výstupů
- 1. Úvod do tématu (1.- 4. týden)
- Vymezení pojmu
- Příprava prezentace
- Struktura prezentace
- Jazykové prostředky
- 2. Výstup (5. – 9. Týden)
- Tréma
- Postoj, oční kontakt, gesta
- Práce s publikem
- Timemanagment
- 3. Zpětná vazba (10. – 12. týden)
- Analýza jednotlivých výstupů
- Další tipy a triky pro úspěšné zvládnutí prezentace vycházející z analýzy výstupů
- Literatura
- doporučená literatura
- ISABEL GARCÍA. Ich rede. Kommunikationsfallen und wie man sie umgeht. München: mvgverlag, 2010. info
- PETER KÜRSTEINER, Inga Berkensträter. 100 Tipps & Tricks für Reden, Vorträge und Präsentationen. Weinheim und Basel: Beltz Verlag, 2010. info
- HIERHOLD, Emil. Rétorika a prezentace. Translated by Iva Michňová. 7., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2008, 380 s. ISBN 9788024724232. info
- Phonothek intensiv : Aussprachetraining. Edited by Ursula Hirschfeld - Kerstin Reinke - Eberhard Stock. Berlin: Langenscheidt, 2007, 176 s. ISBN 9783468497643. info
- HARTMANN, Jürgen, Rainer RÖPNACK a Doris JACOBS-STRACK. Lehrerinnen präsentieren : zielgerichtet informieren und erfolgreich überzeugen. Weinheim: Beltz Verlag, 1999, 126 s. ISBN 3407220405. info
- Výukové metody
- prezentace, diskuze, práce s videi a výukovými texty, domácí úkoly
- Metody hodnocení
- Podmínky pro udělení zápočtu: docházka a aktivní účast na seminářích, plnění průběžných úkolů (menší výstupy a prezentace v každém semináři), vytvoření závěrečné prezentace a udělení zpětné vazby dvěma dalším prezentujícím.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Vyučování 1x14dní.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/NJ_D301