PdF:XPPk04 Průběžná pedagogická praxe - Informace o předmětu
XPPk04 Průběžná pedagogická praxe
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/0/.3. 4 konzultace + 2 dny praxí. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lucie Štěpánková (přednášející)
PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Olga Bubnová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- XPPk04/OS01: Pá 18. 2. 12:00–13:50 Virtuální místnost, Pá 18. 3. 8:00–13:50 MŠ, Pá 8. 4. 8:00–13:50 MŠ, Pá 13. 5. 15:00–16:50 učebna 39, L. Štěpánková, I. Žaloudíková
- Předpoklady
- XPPk02 Vstupní pedagogická praxe
MSBP_XPPk02 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-MS)
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem praxe je seznámit studenty se specifiky pedagogické komunikace a rozvíjet jejich dovednost reflektovat konkrétní pedagogické situace ve vztahu k vlastnostem/kvalitám pedagogické komunikace i ve vztahu k jednotlivým aktérům pedagogické komunikace.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: • charakterizovat různé komunikační styly, identifikovat efektivní a neefektivní komunikaci; • analyzovat svoje komunikační dovednosti a vytvořit plán rozvoje svých komunikačních dovedností; • porozumět a vysvětlit způsoby komunikace učitelky s dětmi; • interpretovat interakce učitelky s dětmi; • reflektovat kvalitu vlastních komunikačních dovedností.
- Osnova
- Praxe probíhá ve třech dnech ve vybrané fakultní mateřské škole pod vedením provázející učitelky, která je vycvičena v mentorských dovednostech. Učitelka provází studenta a cíleně buduje prostřednictvím reflexe jeho profesní myšlení. Praxe je doplněna reflektivními semináři, které jsou realizovány blokově 2x v semestru za účasti pedagoga a psychologa z řad vysokoškolských učitelů.
- Literatura
- povinná literatura
- SYSLOVÁ, Zora a Lucie CHALOUPKOVÁ. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 77 s. ISBN 978-80-210-7885-7. URL info
- KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005, 282 s. ISBN 8090187366. info
- doporučená literatura
- Strategie řízení třídy :jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Edited by James S. Cangelosi. Vyd. 3. Praha: Portál, 2000, 289 s. ISBN 80-7178-406-0. info
- Výukové metody
- hospitace v mateřské škole, reflektivní semináře.
- Metody hodnocení
- Student, provázející učitel a interní mentor zhodnotí průběh praxe na formuláři "Hodnotící list".
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/XPPk04